Gå til innhold

Jeg trenger virkelig hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 4mnd, og de siste par mnd har han vært helt uutholdelig. Han skriker hele tiden mens han er våken og sover ikke mer en 10min om gangen på dagen. Han sover heldigvis noen timer om natta. Jeg orker virkelig ikke dette her lenger, har ingen til å avlaste meg. Ingen orker å sitte barnevakt for han, de blir jo utslitt bare etter et par timer. Og alle sier at de ikke skjønner at jeg holder ut, men jeg holder ikke ut. Jeg takler ikke dette her lenger. Nesten så jeg angrer på at jeg ble mamma, og jeg fortjener virkelig ikke noe barn. Trodde ikke at det skule være en lek, men så vankelig trodde jeg ikke det skulle bli. Jeg er helt nedbrutt for tiden, har ingen energi til overs.

Sønnen min fortjener bedre! Synes så synd på han når jeg ikke har overskudd til noe. Jeg forstår heller ikke hvorfor han skriker sånn hele tiden. Må jo være noe som plager han men forstår ikke hva. Jeg har prøvd det meste.

Vet jeg kommer til å få mye dritt tilbake, og jeg fortjener det nok også, men velger derfor å være anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig tema dette her. Og selvfølgelig en tøff situasjon for deg uten at det betyr du er en dårlig mor. Har du snakket med HS om det? Det er jo høyst sannsynlig noe som plager han.. Hvor i landet bor du? Kanskje jeg eller noen andre kjenner noen som kan hjelpe deg?

Skrevet

Har du fått undersøkt hvorfor han skriker? Kanskje han har vondt noen steder? Spurt helsesøster eller lege på helsestasjon?

Må bare si at jeg skjønner deg GODT! Hadde ikke jeg hatt samboeren min slik at vi kan avlaste hverandre hadde jeg blitt sprø...og småen her er stort sett en grei liten jente...men av og til har hun sånne skrike dager, og d er slitsomt!

Sover han lenger på dagen dersom han sover ute? Hvis du triller han? Jeg pleier å la lillemor sove i vognen på altanen, da sover hun kjempegodt...

Ingen som orker å gå trilleturer m han heller? Er jo mange som synes d er koselig å gå trilletur...

Og en ting til! D er lov å være en sliten og nedbrutt mamma!! Du er likevel mammaen til gutten din, akkurat den mammaen som er best for han! Ingen er supermennesker, og alle trenger hjelp nå og da...

Håper d kommer seg!

Klem til deg :)

Skrevet

Takk for noen oppmuntende ord:) Varmer virkelig.

Jeg bor på østlandet.

Og ja, jeg har snakker med hs om det, men hun avfeier det bare med at det er vanlig med litt urolige perioder, men det har vært sånn siden han var to mnd. Han roer seg i vogna, men våkner med en gang man stopper å trille eller vugge den. Er jo slitsomt å stå sånn i et par timer, selv om det hender jeg gjør det. Slik at han kan få litt søvn.

Han har jo også blitt undersøkt hos lege, men spørs om jeg må ta meg en tur til for sikkerhetsskyld.

HI

Skrevet

Du fortjener ikke dritt! Forstår deg altfor godt!

Har selv en på 4 mnd som har sovet lite om dagene og dårlig om nettene siden han ble födt.

Förste tida gikk fint, men merker den siste tiden hvor sliten jeg er..helt tappet for energi..når kvelden kommer så orker jeg ikke å prate engang.

Lite hjelp å få fra mannen min..ingen annen familie i närheten heller.

Jeg tröster meg med at det vil gå over..vi har begynt med fast föde og han sover litt bedre om nettene allerede.

Det som hjalp litt her var å gi kamille te..det er beroligende..ellers kan du bestille time hos barnelege og ta en sjekk for å väre helt sikker på at det er ikke noe annet medisinsk som feiler ham..

Pröv å bäre i en bäresjal inntil kroppen...kanskje han trenger närhet?

Min gutt sover best når vi er ute og triller..bra for meg også å komme meg ut..

Lykke til!

Skrevet

Jeg bor også på Østlandet. Kanskje jeg kan hjelpe deg om enn bare litt hvis det er i nærheten?

Skrevet

Ååå stakkars deg! Du har all mulig sympati fra meg... Det er virkelig en prøvelse når han bare skriker og skriker og man ikke for sitt bare liv kan forstå hvorfor. Man vil jo så gjerne, men til slutt går man fullstendig tom! Det er jo ingen vei utenom når man ikke har noe avlastning.

Det er jo sikkert ikke èn løsning på dette, men jeg vil anbefale deg å prøve bæresjal. Du går sikkert uansett å bærer masse på han og blir sikkert sliten av deg. Mange roer seg fortere i sjalet med kroppskontakten og det er mindre slitsomt for deg... Min lille nevø med kolikk og mye smerter fikk det mye bedre etter han begynte med det.

Verdt et forsøk!!

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har du en bedre dag i dag?

Skrevet

Leste ikke alle svarene så jeg så ikke om noen allerde har sagt det, men han har jo HELT KLART KOLIKK!!

Min sønn på 5,5mnd hadde det. Mest til 3,5mnd, men henger fortsatt litt igjen. Vi ble lagt inn på sykehuset da jeg ikke klarte mer. Jeg vet hvor jævli det er!!!!!!!!! Jeg vet at man tenker man aldri skulle blitt mamma, hverken for sin egen del eller for det stakkars barnet sin del. Men STOL PÅ MEG: DET GÅR OVER!!!

MEN: du MÅ be om hjelp! Ring legen din, eller direkte til barneavdelingen og hør hva de sier. Vi har heller ikke hatt hjelp, og det er ikke for NOEN til å holde ut!!

Send meg gjerne en direkte melding. Jeg ringer deg gjerne dersom du vil ha litt hjelp og/eller noen å snakke med!!

Klemmer i bøtter og spann for en som vet så altfor godt hvor jævlig det er!!

Skrevet

Kan jeg tipse deg om Kiropraktor?

Det er antaglig kolikk..

Har et par vennepar som hadde det sånn som du, og de gikk til kiropr.

Ble bra med en gang. Ville ikke ventet, men ringt med en gang.

Du kan ikke ha det sånn, og det er tydeli at barnet ikke har det bra.

Kan jeg spørre om hvordan fødsel du hadde?

Kom barnet fort eller var det en "normal" fødsel?

Skrevet

Vi hadde det på samme måte helt til jeg begymt å mate han akkurat hvert tredje time og ikke oftere.Da gikk det plutselig mye bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...