Gå til innhold

To spørsmål til dere som bruker bæresjal...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Bruker dere vognen?

2. Er ikke det tungt å bære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bruker vognen når vi går tur på kveldene, og når han sover ute. Og ellers litt også.

Nei, det er ikke tungt å bære. Sjalet gjør at babyen ligger helt inntil kroppen, og vekta blir jevnt fordelt (i motsetning til Babybjørn, der babyen henger etter skrittet, og bæresela henger i skuldre og nakke til bæreren).

Kan bære en hel dag, jeg, uten å bli sliten :)

Skrevet

Hvilket type bæresjal bruker du?

Skrevet

enig med hun over.

jeg bruker elastisk bæresjal... tror det var det det het! :)

har også babybjørn, men jeg får vondt av å bære i den samt at gullet ikke liker å sitte i den...

Jeg er iallefall kjempe fornøyd!

Skrevet

Jeg bruker vognen mye, men når jeg skal på småturer hender det ofte at jeg putter snuppa i det elastiske sjalet eller mei-taien. Veldig snedig på kjøpesenter og plasser med masse folk også. Av og til bruker jeg det elastiske sjalet inne, særlig når snuppa er grinete og lei seg. Hun roer seg i sjalet og elsker å bli bært rundt.

Jeg får ikke vondt i ryggen av å bære.

Skrevet

Bruker masse vogn også.

Og så alle mulige bæredingser (untatt babybjørn for den var vond for ryggen min).

Ved bruk av elastsik sjal får du bundet opp hele vekten til babyen på kroppen, så det minner om å gå gravid (hvis du har han foran).

Nå er sjefen her blitt 9 mnd og da er det minst belastining å ha han på ryggen (mei tai eller Ergo)

Skrevet

Nei vi bruker aldri vogn, har ikke bruk for den for vi bare bærer henne i stedet, trives godt med det :-).

Nei det er ikke tungt fordi vekten er så godt fordelt, det kjennes ut som om babyens vekt er en del av din egen vekt. Kan bære i timesvis, også på lange gå turer. Jeg bærer med vevd sjal (har et girasol og et didymos indio) og mei tai. Pappan bærer med beco formsydd sele. Når lillemor var mindre brukte vi elastisk sjal (moby wrap), veldig mykt og deilig til små bebiser, men det ble for tungt når hun var 4 - 5 mnd.

Skrevet

Vi bruker aldri vogn til vesla på straks 10 mnd.

kun bæretøy, og da vevd sjal, mei tai, pod eller ringslynge:)

Vekten fordeles så godt at jeg ikke merker at jeg bærer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...