Gå til innhold

Apropo riskrem... Hvor mye?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal bort i julen, til mine besteforeldre, og der kommer det noen andre også. Selv om de er spreke og i full vigør så blir de jo eldre, så jeg tilbød meg å lage riskrem. Det er jo i grunnen fort gjort og enkelt, men hvor mye bør jeg beregne? Har aldri laget til mer enn oss før. Vi blir 8 voksne og 3 barn (mini får ikke ;-)). Hvor ange fløtepakker må til? 2,3 eller 4? Tenker ungene spiser sikkert endel, spesielt han på 5 år og han på 8 år, 3 åringen er mer uvisst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse ;o) Vi lager alltid dobbelt opp og det blir alltid tomt innen 1 dag er over. Standard siden jeg var liten :)

Skrevet

Hva er masse da? :-) Vi skal bare ha det til dessert på julaften etter oss voksne er ganske stappmett av pinnekjøtt, hehe...

Skrevet

Da hadde jeg kjøpt 3. Men begynt med å piske opp 2, og dersom du ser at kunne trengt litt til, så pisker du opp den siste og. Og dersom du ikke trenger den, putter du den i fryser'n =)

Skrevet

Ok, tusen takk for svar :-) Hvor mye grøt bør jeg koke da?

Skrevet

Det husker jeg dessverre ikke, men det står vel sånn porsjons-greier på pakka? Også tenker du på at det skal være krem oppi i tillegg.. Husker bare at det går flere liter melk.... hmm..

men bruk den som skal koke lenge, ikke hurtigvarianten :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...