Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Min baby er 8 mnd 1 desember. Han sovner mellom 19 og 20 på kvelden og vi er så heldig at han sover hele natta igjennom å våkner igjen mellom 06,30 til 09.30. Det jeg lurer på er om hvor ofte skal 8 mnd babyer sove? han blir trøtt ca to timer etter at han har stått opp om morningen...er våken i to timer å blir trøtt igjen. Sånn fortsetter d utover dagen. Men når jeg legger han vil han ikke sove selv om han virker trøtt. Kan han få "traumatiske" opplevelser av at jeg legger han så ofte i senga?? Hvordan er deres døgnrytme?
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Må vel være ærlig å si at vår døynrytme ikke er så allt for god Men kan forsøke å svare deg litt. Gutten vår er 8 mnd, legger seg ca kl 20 på kvelden, men våkner 1 gang på natta(ca3) for å få pupp. Så sover han til ca 7.30 og er våken i 1-2 timer. Sovner igjen og sover 1-2 timer. Neste gang han våkner så er han oppe i ca 2 nye timer, før han sover i 2-3 timer. Så er han våken frem til han legger seg for kvelden.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Skjønner. Det som er greia m sønnen min er at han sover bare i en halvtime, tre kvarter om gangen. Også blir han like trøtt igjen om to timer og sover en halvtime. Men han sover en halvtime etter å ha grini en lang stund. Har å lyst til å ta han opp for kan vel ikke være sunt at han ligger sånn. Og det at d er hver gang...var enklere før når han var mindre. Da kunne han sove opp til 5 timer i strekk uten å grine... Han er vel litt for liten til å bare sove en gang om dagen oxo...
Kaja_07 Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Sover hele natten fra 7 på kvelden til 6-7 tiden på morningne. På dagtid sover han fra ca. 9 til 10 og fra ca. halv 2 til halv 3. Det hender han får en lur til på ettermiddagen, men det er hvis vi har fartet / hatt besøk eller liknende som gjør han velidg trøtt og sliten.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Jenta vår sover hele natten fra ca 1930-0730. blir trøtt igjen etter et par timer og sover dupp som regel fra ca 1000-1130 +/- og sover igjen fra ca 1400-1530 +/-. Er da våken til hun legger seg. Men dette er litt ettersom om vi er hjemme eller ikke da. blir ofte litt kluss i soving når man er ute å farter osv. Men hun sover alltid ute i vogna på dagtid. Hvis vi legger henne inne da sover hun kun en halvtime. Vil ikke legge henne i senga på dagtid da jeg er redd det blir kluss med legging osv. noe vi aldri har slitt med. Kan hun ikke sove ute så sover hun i vogna nede i gangen der det er litt kaldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå