Gjest Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hvor erfaren man blir av tre unger kan sikkert diskuteres, men nesten alle venninne mine har jo små barn også, så vi lærer mye av hverandre og :-) Babyer liker etterhvert som de blir en 5-6-7 mnd å få sitte litt og se seg om, på gulvet, men så er det jo dette med at babyer ikke skal settes på gulvet helst med tanke på hofter, bekken og rygg. Så tenker man, jaja, litt skader jo nok ikke og setter babyen opp likevel. Bare for å se om den klarer å sitte, fordi det er gøy eller hva som nå enn er grunnen, og babyen, h*n vil sannsynligvis elske det når h*n først finner balansen og får dreisen på dette. Resultatet blir at babyen skjønner at det er MYE gøyere å sitte enn å ligge på magen på gulvet og dermed sutre seg halvt fordervet hver gang den legges på magen og så sitter man der da med skjegget i postkassen og er lei av sutrende baby og gir etter og setter h*n opp og så får man dårlig samvittighet for å gjøre det også fordi man vet at det er jo ikke lurt. Så mitt tips, ikke sett babyen opp i det hele tatt uansett hvor fristende det er, jeg tør nesten love at det vil spare deg for mye sutring og dårlig samvittighet! ;-) Samme med å "gå" med babyen, altså holde den i hendene og la den få gå. Har du først vært dum nok til å gjøre dette en 2-3 ganger er det gjort. Mitt tisp, ikke gjør dette i det hele tatt! Så sparer du deg selv nok engang for både sutring og vond rygg, hehe... Husk, det babye ikke vet, har dne ikke vondt av ;-) Vet den ikke hvordan det er å bli satt opp på gulvet elelr blit "gått med" så sutrer den ikke etter det heller. Og dette er bare gode råd/tips altså, så klart dere ikke må følge dem :-)
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 har tenkt det samme selv så sånn blir det ikke her i huset nei!
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 veldig bra skrevet:) godt det er noen erfarene her som kan veilede oss første gangs mødre litt:):)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 takker for tipsene;) hilsen førstegangs;)
Krokka og prinsessa Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Godt tips! I forrhold til sittingen er det nok allerede for sent her i gården....Hun er SÅ glad i det, og sutrer når hun ligger. Vi lar henne heller sutre litt da.....
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Hehe... Ja jeg gikk i begge disse fellene selv med førstemann, sammen med mange av mine venninner, er veldig kjipt når det står på ;-) Men det går jo over da!
stinelin81-3 smågull Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har ikke satt opp datteren min på 8. mnd på gulvet...men det begynner å bli fristende!!! Vil så gjerne at hun lærer å sitte selv snart!! Men vi får vel bare vente til hun finner ut av det selv:) Jeg har "gått" med henne.... men det har hun ikke syntes var noe gøy. Fornuftig lita pia:)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Det er begrenset hvor skadelig det er... Jeg liker at jenta mi får trent seg litt jeg, på egne premisser selvfølgelig...
Sarah & Marcus mamma Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 jeg har ei jente på 7,5 mnd... og jeg har gjort begge disse tingene med henne... men hun har sittet selv/satt seg opp selv siden hun var 4,5mnd. reist seg i stående stilling mens hun holder i noe siden hun var 5mnd, og krabbet ordentlig siden 6,5mnd. er med på hva du mener, men jeg mener du kan også vise dem. og det kan føre til at de tidligere får ting til.... jenta mi løftet hodet og brystet ved fødselen da;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå