Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Jeg jobber 75% og har en meget aktiv jobb der jeg går hele dagen. Merker at jeg er ganske sliten når dagen er over, spesielt i går var jeg veldig sliten etter en dag med mange skritt på jobben, hadde heldigvis fri i dag. Hadde nok ikke orket å stå opp kl 6 i dag..... Hvor går "grensen" på at jeg bør be om sykemelding? Vil i såfall ikke sykemelde meg helt, men kanskje delvis..... skal til JM i morgen..... Noen gode råd?
Veda Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 er det ikke bare om å få sykemelding da? ned til 50 % eller no? er d jeg som har altfor snill lege, har ikke helt skjønt d:) du er tross alt gravid, og alt er jo individuelt i svangerskapet. ber du om sykemelding så syns jeg du bør få d.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 bare husk at jm ikke kan skrive ut sykemelding:)
BlåklokkaVest Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Hvis det er slik at du begynner å grue deg til å gå på jobb, så synes jeg kanskje du bør tenke på å sykemelde deg. Hva med feks å redusere til å jobbe 50% stilling?Jeg har redusert 20 og 25 % etter hvert som det har blitt tyngre, og fått ordnet det slik at jeg får jobbe kortere dager. Ikke alle arbeidsplasser klarer å justere det til kortere dag, men om det lar seg gjøre vil jeg absolutt anbefale det! Er selv styrer i en barnehage, og ser at de som får jobbe kortere dag blir mye lenger i arbeid enn de som før gikk annen hver dag på jobb når de var sykemeldt.
mto2 Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Du kan gjerne diskutere med jordmor, men før du går til lege bør du snakke med din leiar om evt tilrettelegging er mogleg. Og forøvrig er det legen som veit om du bør sjukmeldast eller ikkje, og det er legen som sjukmelder deg, ikkje du
mamma sin kompis Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Ikke alle leger som gir sykemld. Det er ikke "sykdom" å gå gravid. Jeg ahr hvert borti 2 av disse legene. Grein no jævli hver gang jeg gikk der ifra, og ikke hadde blitt forstått. Helt til jeg fikk komme til en kvinnelig lege, som hadde opplevd det å gå gravid. Ikke alltid like enkelt for alle...Kommer selv til å gå redusert på jobben, enten aktiv eller delvis sykmld. Skal kare meg igjennom siste rest av året. Har litt plage av bekken. Så er sliten i bein og rygg etter en travel dag på jobben...jobber i matbutikk!! Så jeg råder deg til å skifte lege, vist den du går til ikke vil lytte på hvordan du har det, og ikke forstår deg. Det er du som kjenner kroppen din Lykke til videre i svangerskapet. Skal til jordmor selv imorgen. Hvor langt er du på vei? er 12+5
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Hei, viss du kjenner att du virkelig trenger sykemelding så bør du selfølgelig få det. Men ikke for og svartmale her, men mange som er gravide ser på det å sykemelde seg som en veldig enkel utvei. Noe skal en tåle mens en er gravid, men viss det går utover helsa så skal en selfølgelig lytte til kroppen og ta forhånsregler. Men sliten vil du nok være kjære venn, det må du regne med, så viss ikke du har andre grunner så er det ikke sikkert du får sykemelding, men prøv å se.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Jeg fikk ikke sykemelding forrige svangerskap selv om jeg var sliten. Det kreves mer for å få en sykemelding - det er i hvertfall mitt inntrykk.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Det er SYKT å sykemelde seg bare fordi man er sliten, alle kan være slitne gravid eller ikke. Det er bare mere lov å gjøre det når man er gravid. TA DEG SAMMEN! Graviditet er ingen sykdom!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 å guud jeg kjenner jeg blir provoseeeeeert.. selsagt skal man kjenne på sin egen kropp å sykemelde seg dersom man føler det blir for tøft.. husk at du har en å tenke på inni deg.. da er det ekstra viktig å tenke på seg selv og barnet.. er ikke meningen å gå slitn hjem og være slitn når man vokner dagen etter!!!!! ikke bry deg om andre som sier at graviditet ikke er en sykdom.. Å at man må skjerpe seg... det er rett å slett sååå sårende å høre.. de kan umulig vite hvor tungt du da har det... å HUSK at noen kan være mer slitn enn andre gravide!!!!!!
Nosa Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Jeg synes du skal be jordmor om å vurdere svangerskapspenger, blir som en sykmelding men trenger ingen diagnose!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå