Gå til innhold

Tøybleier, minstemann er bleiefri. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte skikkelige tøybleier til min første, og de har jeg brukt til alle mine tre barn. Nå er minstemann bleiefri, men tøybleiene er jo like gode.

Hva gjorde dere andre med tøybleiene?

Jeg skal ikke ha flere barn, og kjenner ingen som bruker tøybleier.

Det er brettebleier, formsydde bleier, brillebukser, ullinnlegg og ullbukser. Og det er masse, jeg hadde to bleiebarn samtidig. De er altfor bra til å kastes.

Kan jeg selge dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er flere som har lagt ut bleiene på finn.no

Skrevet

Ja, du kan selge dem!

Kanke du sende meg en pm med hva du har?

Jeg kan være MEGET interessert.

Skrevet

Jeg er interessert i ullbukser :)

Send meg gjerne et pm!

Skrevet

ÆSJ! Man selger vel ikke brukte tøybleier?!?!? Og at det er noen som kjøper brukte pleier, det er noe av det ekleste jeg har hørt!!!!!!!

Skrevet

De er jo vasket. Og når jeg har kjøpt brukt har jeg brukt å vaske dem på 95 grader.

Jeg ser ikke helt problemet? Kan du utdype litt akkurat hva som er så ille med å kjøpe noe som er rent og brukt? Og kanskje denne gang ikke være så feig og skjule deg bak anonymknappen?

Skrevet

Det som er ekkelt er jo at andres unger har tisset og driti i de bleiene og du aner jo ikke hva slags hygiene den andre familien her.

Skrevet

Hva slags formsydde har du? Jeg er svært interessert:-)

Skrevet

Bleiene blir jo rene når de blir kokt, uansett hvilken hygiene den andre familien har hatt.

Du tør fortsatt ikke noe annet enn å være anonym? Nei....

Skrevet

Anonym: deg om det. Om du ikke tror at bleiene blir rene ved kokvask, så er jo ikke tøybleier noe for deg. Min mor har hatt samme skepsis, da hun hadde barn så kokte de jo i kjeler, og hun skjønner ikke at bleier kan bli rene i en moderne vaskemaskin. Det er jo også mange som ikke vil bruke de samme klutene i rompa som på resten av kroppen til en baby, selv om de er vasket aldri så mye.

Vi som har brukt tøybleier en stund, vet at de ekleste bleier kan bli helt rene igjen ved riktig vask. Og da er det ikke noe problem å kjøpe brukte bleier, så lenge de ikke har blitt lagret helt feil og lukter råttent. Det er jo noe av poenget med tøybleier - at de kan brukes LENGE, mye lenger enn det som er nødvendig for ett (eller i dette tilfellet tre) barn.

Skrevet

Jeg venter på PM jeg:)

Er veldig interessert i alt, så det er store muligheter for at jeg snapper det foran de andre:p

Skrevet

Du kan selge dem på tettinntil.no eller finn.no

Skrevet

Dette er det jeg har:

10 brillebukser hvite i bomull

9 brillebukser med mønster i bomull

20 brillebukser hvite og hvite med fargede striper i bomullfrotte

alle kan kokes

Dobbelstrikkede ullbuser fra Nøstebarn to i str. 62/68 og to i str 74/80

1 filtet/tovet ullbukse med borrelås fra Nøstebarn str 74/80.

6 hjemmesstrikkede ullinnlegg i ulike størrelser

10 hjemmestrikkede ullbukser i ulike størrelser

11 poplino bleiebukser fra Nøstebarn

1 poplino small fra Nøstebarn

1 Lotties bleiebukse.

alle disse kan kokes også.

Har i tillegg noen brettebleier, vet ikke helt hvor mange, men det kan jeg finne ut om det trengst.

Bleiene har, som sagt, vert brukt til tre barn.

Skrevet

Jeg har sendt deg en pm!

Skrevet

Jeg har 10 brettebleier i 80x80 og 20 i 70x70.

De i 70x70 passer til helt små babyer (0-6mnd), før man går over til formsydde bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...