Gå til innhold

Bare en tanke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ovehørte en bimor sa til en annen biomor at hun syntes det var pyton å levere fra seg ungene ennenhver uke for hun savnet dem så. Hun syntes dette var veldig vanskelig.

Så stod de å snakket om alt det fæle rundt skilsmisser osv. Begge mødrene har selv valgt å gå fra sin partner.

Da dukket bare tanken opp,- "Hva får vi stemødre høre når vi klager litt?"

Jo,- da får vi høre "Dere har valgt situasjonen selv, så slutt å klag!"

Mange bimødre har valgt situasjonen selv de også, men det betyr ikke at det ikke dukker opp vanskelige situasjoner som man trenger å få ut frustrasjon på.

Slik er det i en stemor- situasjon også. Det er ikke bare svart hvitt. Vi trenger også å snakke ut om ting vi synes er vanskelig rundt situasjonen vår. Selv om vi har valgt den selv!

God jul alle sammen:)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig!!! Selv om man velger en situasjon så kan det fortsatt dukke opp mye uventet!

Skrevet

spikeren på hodet;) greit vi velger det selv, men vi kunne ikke vite hvordan det ville bli. Skulle likt å snakke med en førstegangsfødende som kan si at alt ble som hun trodde og/eller forventet. stebarn eller ikke, man kan umulig forutsi hvordan ting kommer til å bli. Det er faktisk noen av oss onde stemødre som faktisk har prøvd alt vi kan og blir motarbeidet av biomor,besteforeldre,tanter og onkler, ja t-o-m far bryr seg lite om barna er rene, mette,trygge o.s.v . alt ender med at fellesbarnet blir oversett for de stakkars skillsmissebarna, men de har det bedre nå enn de kunne hatt det med mor og far i dette tilfellet. Far ser barna nå, det gjorde han ikke når de bodde sammen.Vi onde stemødre som sliter oss ut for andre sine barn blir uglesett bare ved å si at det er andre sine barn(å det er fakta) Prøv å sette seg selv i samme situasjon: alt ansvar og ingenting man skulle sagt. det tar på..

Skrevet

HI her.. Nå tror jeg du missforstod innlegget mitt. Jeg er stemor selv, og poenget mitt var å få frem at vi stemødre bør få lov til å klage uten å høre at "dere har valgt situasjonen selv". De fleste velger situasjonen sin selv, men det vil ikke si at det ikke er vanskelig fordet.

Så innlegget var egentlig til de som ugleser stemødre som må få ut frustrasjon innimellom.

Å være stemor er alt annet enn lett!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Er selv stemor,og skjønner deg veldig godt.Måtte bare svare på denna.For å si litt om det du skrev,at biomor syns det er pyton og levere barna annenhver uke hos far.Hos oss har far vanlig samvær,annenhver helg.Men når det kommer til ferier og slike ting,klager biomor for at hun ikke får se barna på en stund.Tenker dem ikke på far som gjennom hele resten av året har så lite samvær i forhold til biomor?

Det var vel ikke dette saken gjaldt,men som stemor ser man ting fra sidelinja som kanskje ikke andre ser.Og jeg har bitt meg sjøl i tunga mange ganger,for å ikke si noe.

Men vi er gode å ha for biomor til tider og......men klage,det kan vi ikke.

Nei,beklager hvis dette ble litt for mye stemor snakk,men klarte ikke stoppe.Skulle kanskje hatt en egen "stemor"side. For stemødre forstår som regel stemødre..eller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...