Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Skal reise med fly for første gang med baby på 7 uker. Vi skal ha med vogn med bag for å kunne gå tur når vi er hos familien og vi skal ha med bilstolen slik han sitter trygt i bilen til svigers. Ser for meg at vi sender vognen som spesialbagasje og at vi har gutten i bilstolen(maxi-cosi med håndtak) fram til "gaten". Han har ikke eget sete og da antar jeg at vi ikke kan ha med bilstolen inn. Er det da vanlig å få sendt bilstolen fra "gaten"? Ellers er det vel lurt å amme eller at han suger på en smokk under take-off og landing? Men blir nok vanskelig å få til hvis han sover, da er han ikke lett å vekke.
2-barns mor Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Det varierer fra flyplass til flyplass dette med å sende bilsete fra gaten. Men kan anbefale å bære babyen i en babybjørn/sele. Det er jo ikke så lenge av gangen de skal sitte i den, men går greit i korte perioder. Blir det venting kan han jo ligge på setene i avgangshallen. Ville vel heller ikke prøvd å vekke han hvis han sover. Hvis han blir plaget med trykket vil han nok våkne. Uansett så kommer dette til å gå helt fint. Jeg har reist med fly alene med mine så små mange ganger og det er egentlig da det er lettest å reise med de. De ligger stille og du vet hvor du har de hen. Et tips jeg syns var greit, var å ha på en ammetopp, siden man sitter ganske tett inntil hverandre på flyet. God tur og lykke til.
♥lurelure♥ Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Jeg skal også reise med fly, min er da 8 uker. jeg tenkte også å bruke babybjørn bæreselen og ha med et lite teppe han kan ligge på på en benk mens vi venter evt...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 du trenger ikke å vekke hvis h*n sover ! da kjenner de ikke trykket. bruk babybjørn eller sjal.. får ikke stolen med inn i flyet og de er vel heller ikke så gla for at man tar den med helt til gaten...
Yrha Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Nei, man kan ikke bruke Babybjørn lenge, men bæresjal eller Mei Tai kan man bruke så lenge man vil!! Vi skal også ut og fly i mellomjula, og jeg har kjøpt en Mei Tai som jeg skal bruke da. Ellers må dere huske, hvis dere skal reise med Norwegian, at de ikke tar ansvar for skadede vogner under reisen..!! God tur!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 det virker som du har tenkt på det meste. men er du sikker på at du vil sende bilstolen med fly? de behandler ofte bagasjen ganske hardhendt, og stolen kan få skader som ikke er synlige for øyet, men som gjør at den ikke holder mål, hvis en ute for en kollisjon e.l. finnes det ikke en barnbutikk/naf e.l. hvor du kan leige bilstol?
Capricornia Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Vil anbefale deg å bære barnet ditt i enten mei tai eller sjal, og at du får de som du besøker til å låne en bilstol eller vogn, slik at du sender det dere ikkje får lånt.
Linchen Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Hei hei Vet at det er mange som ammer ved takeoff og landing, men dette er ikke anbefalt. Barnet blir da liggende på skrå i selen de får og hvis det da skulle bli en innbremsing vil det være en stor belastning for kroppen deres framfor å sitte rett som vi andre gjør. Da er det bedre at ungen skriker litt. Hvis barnet ditt tar smokk vil det gi noe av samme effekten som amming, regner jeg med. For litt eldre barn enn ditt kan jeg anbefale baby-feeder, vår 6mnd gamle gutt elsker epler i de posene, og han sugde vilt på dem under takeoff og landing, og gråt derfor ikke. Husk rhinox et par timer før avgang og påfyll rett før dere tar av. Det letter trykket. God tur!
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #9 Skrevet 19. desember 2007 Rhinox til en baby på 7 uker? Det syns jeg var drøyt... Og det hjelper heller ikke hvis ikke ungen er tett i nesen da (og da holder det med saltvann). Har aldri hørt at man ikke skal amme under takeoff/landing!! De gangene jeg har tatt fly har flyvertinnen alltid anbefalt det med det samme jeg gikk inn i flyet. Er jo ikke akkurat noe ergonomisk belte de får utdelt uansett hvordan de sitter...
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Har ingen ting med ergonomisk belte, har du noen gang vært med på en go around eller en bråbrems på rullebanen? Årsaken til at mange flyvere ikke anbefaler at man skal amme under takeoff og landing er at din mage skal fungere som "ryggstøtte" for ryggen til babyen, om babyen ligger på skrå kan man i aller verste fall få en ryggskade på babyens rygg siden den ikke ble støttet opp... Smokk gjør samme nytten :-) Er dessuten verdt å tenke på at selvom man sender ting som spesialbagasje så blir det ikke behandlet noe penere av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå