Gjest Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 symbolske gaver ala geit, griser osv til jul? Jeg tror ingen i min familie hadde blitt spes happy og det synes jeg egentlig er litt trist.
Honningmelon Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Nei, det gjør jeg ikke. Tror de hadde sett rart på meg da, ja. Mulig besteforeldrene mine hadde blitt glad for det, for de sier alltid at de ikke vil ha noe gaver.
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Ja, dessverre her også...ingen i familien, men kanskje noen av vennene mine kunne likt det.. Jeg hadde blitt superglad for det . )
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Jo, jeg vet om to stykker som faktisk en slik gave hadde passet ypperlig... :-) Men jeg vet garantert at ingen av dem får noe slikt... Jeg ville ikke likt det. Bruker det jeg vil bruke selv, og trenger ikke at andre kjøper noe sånt eller betaler noe sånt for meg. Er det ikke jeg som gjør det.
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Jeg hadde blitt glad. Heller det enn noe vi ikke trenger.
mpmamman Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 ja kjenner et par stk,ville selv blidt glad for det:)
Inga Bling Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Nei. og selv ville heller foretrukket ingen gave, enn jippogave. jeg støtter aldri organisjasjoner med kristen formålsparagarf, og jeg er grunnleggende i mot denne type veldidegihet som baserer seg på tabloide fremsillinger av enkeltmennesker. Som feks geiter og fadderskap.
hit og dit Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 ja eg kjenner ein del som hadde blitt veldig glad for det, og ein del som hadde blitt skuffa, noen sinna etc. Derfor så kjøper eg kun slike gaver til dei eg veit setter pris på det. Etter som eg har forstått så er det faktisk enkelte som kan bli fornærma fordi det evt er feil organisasjon etc. Eg hadde blitt meir glad for ei geit til afrika enn nye lysestaker som eg ikkje veit kor eg skal plassere. MEN! eg er materialistisk nok til at eg håper på hard pakke fra sambo og foreldre.
Har byttet nick ! Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Jeg hadde blitt glad for det. Og vennene mine hadde blitt glad for det. Men tror dessverre ikke de jeg har igjen å kjøpe gave til i år hadde likt det...Kjipt...
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 Ikke så mange desverre. Men har heldigvis noen i familien som bryr seg litt om resten av verden:)
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. desember 2007 #11 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har delt gaven til mine foreldre og søsken i to. En gave til dem selv og en til veldedighet. Når man ikke klarer å ønske seg noe fordi man etter eget utsagt har alt, så synes jeg det var en grei ting å gjøre. Du skal være rimelig surmaget for å tørre å si noe hvis du er misfornøyd i hvert fall ;o)
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #12 Skrevet 18. desember 2007 enig med deg jau... Fant heldigvis en kompis av samboer på listen som jeg vet kommer til å bli glad. Man føler seg jo litt bedre selv også når man gir noe som kommer til nytte.
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. desember 2007 #13 Skrevet 18. desember 2007 Det rare er at jeg hvert eneste år prøver å ønske meg gave til veldedighet, men hva ender jeg opp med? Håndklær, lys, sokker, osv. Alt annet kan man ønske seg, men at andre skal gi penger i ens navn, det går liksom ikke an. *ristepåhodet*
Pixie Power Skrevet 18. desember 2007 #14 Skrevet 18. desember 2007 Ikke mange, nei. I tillegg til meg selv er det mannen min, et vennepar + et vennepar av han som jeg ikke kjenner så godt. Men ingen i familien.
ana baroma Skrevet 18. desember 2007 #15 Skrevet 18. desember 2007 Foreldrene mine og jeg hadde blitt veldig glad for det. Svigersene er alt for glad i pakker til å like en symbolsk geit:) Jeg gjør det heller sånn at jeg skjærer ned på julegavebudsjettet, og gir en del til frelsesarmeen o.l. gjennom hele året.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. desember 2007 #16 Skrevet 18. desember 2007 Aner ikke, men både jeg og moren min støtter veldedige organisasjoner (dog ikke religiøse organisasjoner), så jeg antar at hun blir glad for gaven jeg skal gi. Har nemlig kjøpt en "bestemor" gjennom Unicef, som er gaven fra barna mine til henne, så det passa jo bra!:-) http://shop.unicef.no/privat/index.cfm?cmd=kampanje
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #17 Skrevet 18. desember 2007 Ønsker meg hvert år kun gaver tl "Leger uten grenser", fått masse - helt topp. Så det går fint an å ønske seg noe som ikke er "kristent" og "jippo" som Gløgg m rosinpupper sier...
~sjiraff~ Skrevet 18. desember 2007 #19 Skrevet 18. desember 2007 Det er faktisk det eneste min søster ønsker seg til jul. Også hadde jeg blitt glad for det selv )
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #20 Skrevet 18. desember 2007 Nei, gjør ikke det. Kjenner en del som ville latt som om de ble glade, men...JO jeg har ei venninne som hadde blitt genuint glad! Selv er jeg altfor glad i pakker- gleder meg minst like mye som ungene:-) Elsker å se noen bli glade for hva de får av meg og elsker å åpne pakker selv.
Mom2Two Skrevet 18. desember 2007 #21 Skrevet 18. desember 2007 Jepp, tror de fleste i min familie hadde blitt glad for det faktisk, kanskje ikke svigersøsteren min med mann... Selv hadde jeg blitt kjempeglad for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå