Gå til innhold

Se her...ang permisjon..dere som har peil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan bør vi gjøre det hvis pappa vil ta ut perm (6 uker) (eller en dag i uke i 30 dager) men vi har ikke råd til det!! For hvis vi da skal gå hjemme sammen evt de første ukene...så får vi vel bare en permisjonsutbetaling?????hva gjør dere? har dere råd til det? gi meg gjerne maaange svar..lurer veldig på dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får ikke utbetalt permisjonspenger begge to samtidig. Når far er hjemme må mor enten jobbe eller ta ferie. Evt være hjemme uten lønn.

Skrevet

ja det er jo dette som suger.....

Skrevet

Dere trenger jo ikke ta ut pappapermen om dere ikke har råd. Er jo ikke tvang, men tilbud.

Hos oss skal pappa ha 1 dag i uken fordelt over laaaang tid da han er selvstendig og ikke kan lukke bedriften i 6 uker i strekk. Bruker ekstra dager der der er inneklemte jobbdage. Det vil i prinsippet betyde 4 dage mindre lønn pr mrd og det klarer vel de fleste.

Ellers kan han jo ta ut pappaperm til sommeren og ikke ta ut ferie. Da får han permisjonspenge + feriepenge.

Om dere vil gå hjemme sammen må du ta ferie når han har permisjon eller omvendt. Da får en av dere perm penge og den annen feriepenge.

Skrevet

vi kommer til å gjøre det sånn at jeg tar ut ferie , de ukene han er hjemme. så da får jeg feriepenger. og kan være hjemme:)

Skrevet

dette har jeg lurt på også..fint med litt info:)

Skrevet

her tar pappan de siste ukene av permisjonen, og jeg skal jobbe, tror det er viktig at barn og far får være litt alene sammen, og da får han 80%lønn og jeg full, så vi taper ikke penger på det, blir jo det samme som når jeg har perm.Pappa her fikk bestemme selv, om han ville ha perm når jeg har ferie, eller ta de 6 ukene alene og det ville han helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...