Gå til innhold

Angående parforhold,Hva gjør du og partner deres sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her hjemme er stemmningen ganske lunkent for tiden,dette skal jo i utgangspunktet være en lykkelig tid,vi har verdens fineste gutt på 3 mnd,som ikke kunne vært snillere,sover,spiser,skriker så og si aldri,bare blid og fornøyd:)

men merker at ting ikke er som det bør være...veldig mye irritasjon i luften,hver eneste lille ting blir blåst opp til store diskusjoner...

og i det siste har jeg lagt merke til at jeg syns det er bedre å sitte foran datan,for vi har jo ikke noe å snakke om likavel...huff...jeg elsker jo han,og kan ikke forestille meg livet med noen andre,men jeg er rett og slett ikke lykkelig med hvordan ting er nå...

hvordan har dere det,hva gjør dere sammen,hva snakker dere om,har dere noen tips og råd for å få "piffen" tilbake i forholdet??

takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen timer barnevakt! Ut av huset på tur eller på bar eller på konsert eller hva som helst. Og kraftige begrensninger eller kanskje forbud mot å snakke om barnet.

Ellers; en skikkelig oppklarende diskusjon eller en stormfull dramatisk krangel er kanskje bedre enn småirritasjoner.

Skrevet

Det er jo en helt ny situasjon for dere begge. Opplever selv at jeg ikke har så mye å snakke om når jeg ikke jobber eller beveger meg så mye ute blandt folk :) he he...Jeg frittet mannen min med informasjon "utenfra" når han kom sliten fra jobb lenge, hehe. Nå gleder jeg meg til å begynne å jobbe igjen (førskommende fredag)

Kanskje dere begge er slitne, selv om babyen ikke er urolig eller krever ekstra oppmerksomhet, tenker en jo hele tiden på babyen :)

Lei dere en film, lag noe god mat og kos dere i sofaen sammen etter leggetid. Dere trenger ikke si så mye, men ligg i armkroken eller noe og vips har dere noe å snakke om på grunn av filmen.

Hvilke småting blir blåst opp, gjelder det barnet eller andre ting også ? Tror det beste er å si det til mannen din det du føler. Er ikke sikkert han føler det på samme måte, hormonene kan rase i kroppen ganske lenge etter en fødsel.

Lykke til !! Så lenge du elsker han kommer det nok til å ordne seg.

Skrevet

Hei. Min gutt er 3,5 mnd nå, og nå har meg og pappa'n endelig beg.å få litt tid sammen igjen. Vi har derimot ikke verdens snilleste baby akkurat...hehe men han har kommet seg masse nå, etter mage probl. ble bedre ;o)

Jeg tok det opp med ham da jeg syns vi skled lenger og lenger fra hverandre, ingen kos og klem lengre...alle samtaler om babyen,og en god del små krangler om fille ting. Mye fordi vi begge var veldig sliten.

Men etter jeg snakket med ham, var jo han helt enig og savnet akkurat det samme som meg. Så nå har vi hatt barnevakt noen ganger, bare et par timer av gangen (mellom ammingen).Men det er nok til at vi får komt oss ut litt.Gått på senter å shoppet litt,kafe,besøkt venner ol. Enten sammen eller hver for oss.

Så har vi beg.å legge ham tidligere (kl.21) sånn at vi har litt kose tid på sofaen før vi legger oss vi også. Enten litt massasje av hverandre (eller skikkelig kosing hehe),se film,eller spise god mat.

Nå får jeg til og med fine mld fra ham når han er på jobb! Kjempe kos ;o)

Det er jo gjerne noe dere kan prøve på? Snakke sammen om hvordan dere føler det hvertfall... og ta det derfra ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...