Gå til innhold

huff blir så fortvilet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 7 uker har de siste 14 dagene ikke sovet på natten!!!

Hun sover så utrolig godt på dagtid, men når natten/ kvelden kommer vil hun ikke sove... eller, hun sovner på armen din, men i det øyeblikket hun blir lagt i sengen, spretter øynene opp, hun kan til nød sove i 20 min, maks 1 time... tar gjerne kvelden rundt 4, såver i 3 timer, så er hun våken og sover ett par timer

på dagen, så sovner hun nesten med en gang hun har fått mat..

snakket med helsestasjonen, og de mente at det blirt bedre rundt 3 mnd. vi har faste rutiner på kvelden, og alt starter ved 9...

noen råd, erfaringer, ett eller annet?

klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover hun mye på dagtid? I så fall kan det jo være at hun har snudd døgnet litt. Prøv å holde henne våken litt lenger på dagtid, men søvn avler søvn så sove må hun oj få, men kanskje prøve å drøye det et og et kvarter.

Og masse mat før leggetid er et must ;)

Ellers er det bra å fortsette med rutiner, plutselig skjønner de greia med natt og dag. Gi minimalt med stimuli på natten, selv om hun er våken. Skift bleie i mørkten i senga, ikke snakk eller lek, ha det helt stille og mørkt. Men for all del, gi henne nærhet og kos om hun ikke er fornøyd med å ligge for seg selv i senga si. Du får ikke skjemt bort en 7 uker gammel baby, så ikke hold igjen på kosen.

Så vil jeg også, som helsesøster tro at det går seg til. I mellomtiden får du prøve å sove litt på dagtid når hun sover.

Lykke til!

Skrevet

"Så vil jeg også, som helsesøster tro at det går seg til. I mellomtiden får du prøve å sove litt på dagtid når hun sover. "

Hehe, det kom ut litt feil ser jeg. Jeg mente "som helsesøsteren din sa" Jeg er ikke helsesøster!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...