Gå til innhold

Permisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer ønsker å være hjemme i de 6 ukene som er beregnet på han og ikke mer enn det. Synes dette er noe han må få velge så støtter han på det han vil. Kan han ta de 6 ukene når som helst i løpet av året bare de er tatt innen 54 uker? Vi venter den lille i slutten av mars, og han synes det litt kjedelig å ha de 6 ukene i februar og mars, altså de siste 6 ukene av permisjonen...han ønsker heller å ha de august - september en gang, kan vi gjøre det sånn? Kan vi velge selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg. Og at du tar ferie når han har perm. Dere får ikke penger samtidig tror jeg.

Skrevet

Det er kun ukene før fødsel og de første seks etter fødsel som er forbeholdt mor. Ellers kan dere gjøre akkurat som dere vil.

I den perioden han har permisjon må du enten jobbe, eller ta ut ferie. Begge får ikke betalt permisjonspenger samtidig.

Skrevet

Vi kan det ja....så bra:) Tusen takk for svar:) Jeg får ta 6 uker på jobb utpå høsten jeg da, kan da bli fint å det!! Så får vi se hvordan det går med ammingen mens mor er på jobb...hihi...:) Når må vi bestemme oss for hvordan vi gjør dette egentlig??

Skrevet

Hei :)

Ta en telefon til NAV, de er veldig behjelpelige :)

Hun dama jeg snakket med sa at nå har far hele 3 år på seg til å ta ut fedrekvoten sin, hvis jeg forto henne riktig da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...