knøtte, nr 2 Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Min samboer ønsker å være hjemme i de 6 ukene som er beregnet på han og ikke mer enn det. Synes dette er noe han må få velge så støtter han på det han vil. Kan han ta de 6 ukene når som helst i løpet av året bare de er tatt innen 54 uker? Vi venter den lille i slutten av mars, og han synes det litt kjedelig å ha de 6 ukene i februar og mars, altså de siste 6 ukene av permisjonen...han ønsker heller å ha de august - september en gang, kan vi gjøre det sånn? Kan vi velge selv?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Ja det tror jeg. Og at du tar ferie når han har perm. Dere får ikke penger samtidig tror jeg.
Tante Gustava Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Det er kun ukene før fødsel og de første seks etter fødsel som er forbeholdt mor. Ellers kan dere gjøre akkurat som dere vil. I den perioden han har permisjon må du enten jobbe, eller ta ut ferie. Begge får ikke betalt permisjonspenger samtidig.
knøtte, nr 2 Skrevet 18. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2007 Vi kan det ja....så bra:) Tusen takk for svar:) Jeg får ta 6 uker på jobb utpå høsten jeg da, kan da bli fint å det!! Så får vi se hvordan det går med ammingen mens mor er på jobb...hihi... Når må vi bestemme oss for hvordan vi gjør dette egentlig??
Lykkeli! Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Hei Ta en telefon til NAV, de er veldig behjelpelige Hun dama jeg snakket med sa at nå har far hele 3 år på seg til å ta ut fedrekvoten sin, hvis jeg forto henne riktig da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå