Gå til innhold

Hjelp meg på riktig spor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i ambulansetjenesten nå i 2 år. Og innser at det går ikke lengre. Jeg elsker jobben min, og kunne ikke funnet en som passet bedre, men som eneforsørger gjør jeg meg avhengig av barnevakt i minst 10 år til. Jeg må finne meg en jobb der hvor jeg kan være min egen herre, ikke være avhengig av andres mulighet for å passe mitt barn. Det toppet seg i går, uten å gå i detaljer, men det Guttongen sa til meg: vil ikkje at du skal jobbe så langt borte memma. Er jo ikke langt egentlig(10 min), men jeg pendler og er vekke i 2 og 3 døgn i strekk uten mulighet for å komme hjem. Og det har verken jeg eller han godt av.

Så nå i natt har jeg vridd og kasta på meg, forsøker å komme på en utdannelse som kan gi meg like mye, men hvor jeg kan låse og gå hjem når Guttongen trenger meg. Og det eneste jeg kommer på er sykepleier, men der kan man jo også få ubekvem arbeidstid. Jeg er ikke god med tall, men alle andre fag går ned på høykant. Er heller ikke superhypp på årevis med skole, men må man så må man.

Pliiis, gi meg noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer?

Førskolelærer?

Da jobber du med barn/ mennesker, og arbeidstidene er mer levelige...

Skrevet

Siden du ikke er så hypp på eviglang utdanning, er nok en treårig profesjonsutdanning det mest aktuelle. Sosionom, barnevernspedagog, førskolelærer, administrativ utdanning, vernepleier, sykepleier ... Sosionomer og førskolelærere er kanskje de som har best sjans til å få en typisk 8-16-jobb, i tillegg til de som har administrative saker (men der er det enklest å få jobb om man har en del økonomi også).

Skrevet

Glemte vel å si det, men akkurat lærer vil jeg ikke bli, pga arbeidstiden, og barne og ungdomsarbeider er jeg allerede, og trivdes ikke med det (å jobbe i barnehage). Huff, nei jeg er vel litt for kresen.

Tenker i retning av bibliotekar pga min interesse for det skrevene ord, men aner ikke noe om utdannelse der, noen som vet?

Skrevet

Du blir bibliotekar med tre år på høyskole, de har utdannelsen i Tromsø og Oslo. Skolebibliotekar-utdannelse på Høgskolen i Agder. Den er litt kortere. Hvis du går tre år, får du bachelor-grad, men utdannelsen til bibliotekar er avsluttende hvert år, så du må ikke ta hele, eller hele på en gang. Men vet jo at du får bedre betalt med tre år enn mindre. Du kan ta to år til, så har du mastergrad, eller kombinere med annet. Selv har jeg bachelor som bibliotekar, men har veldig lyst på mer utdanning...:-)

Skrevet

Og det heter det skrevne ord. Sorry, klarte ikke å la være:p

Skrevet

Hehe, så den;)

Takk for info på det! Fant en side det sto om fjernundervisning, kanskje jeg kommer igang før jeg vet ordet av det. :-)

Skrevet

Du må forresten bare spørre mer om du lurer på noe, så skal jeg svare så godt jeg kan:-)

Skal av gårde snart, men sjekker etterpå, eller så kan du sende meg pm.

Skrevet

Ja, det er sant, de har fjernundervisning på første året. Kjenner et par som har tatt det sånn, og det funka helt fint, det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...