Gå til innhold

fødeplass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg bor i oslo og har veldig lysst til selv å søke fødeplass (ikek gjennom legen). noen som vet hvordan man gjør dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sender du enten en mail eller et brev dit du søker fødeplass! :) Fortell de navnet ditt, fødselsnummeret, termindato, adressen og tlfnr ditt etc! :)

Jeg gjorde det i uke 6 og fikk svar 2 dager etterpå! :)

Skrevet

Hvorfor vil du ikke gjøre det gjennom legen?? Så mye enklere a gitt....du forteller jo bare legen hvor du vil søke. ellers så tror jeg du kan sende brev eller søknad til sykehuset du velger..? er ikke helt sikker på hvordan du kan gjøre det selv jeg......

Skrevet

Ring sykehuset og spør.

Var min jordmor som gjorde det for meg. Eller....legen søkte først på det sykehuset jeg tilhører. Etter en stund og noen turer dit ville jeg ikke føde der likevel og jordmor søkte overflytting til Ullevål. Fikk plass der, men jeg fikk plass på Riksen også gjennom ei jeg kjenner som jobber der så nå er jeg fornøyd :o)

Skrevet

tusen tak for svar:) nei, vil søke selv siden legen min er en surrekopp også veldig sein med å få ting gjort.

Skrevet

oi! hvoilken avdeling jobber den du kjenner på riksen? faren min jobber der, og moren til min halvsøster. kanskje jeg kan få plass hvis de orner (pappa er barnelege, og ikke jordmor da..)

Skrevet

Det er en tante av meg som jobber der. Hun er bare sånn "assistent" eller noe på kvinneklinikken der. Ettersom jeg forsto på noen av de andre som jobber der som jeg snakket med forrige gang jeg var på sjekk så var det visst veldig vanlig å komme inn bakdøra gjennom kjentfolk. Snakk med pappan din du, kanskje han fikser det ;o)

Skrevet

åå åså bra å høre! ja, han tar jo ultralyder og oppererer nyfødte med feil og sånt. *håpe håpe* er nemlig der jeg vil føde, mne har funnet ut litt for sent at jeg er gravid:p er mellom uke 7 og 8 nå. huff.... er så nervøs. har ikke bil og det hadde vært bra med bare 10 min med banen til riksen:)

Skrevet

Jeg fikk plass der da jeg var i uke 30 jeg og føler meg veldig heldig. Lykke til!! Det går sikkert kjempefint :o)

Skrevet

vet noen foresten om det er lov at faren min tar ul på meg. jeg tør ikke spørre han, ettersom jeg ikke enda har turt å si ifra, men får vel gjøre det denne uken.. huff.. blir skummelt! skal si dte til mamma på fredag hvertfall.. ikke lett..

Skrevet

jeg har også fått plass på riksen...føler meg priveligert jeg nå..hehe visste ikke at det var sååå vanskelig å få plass der.Populært sykehus med mye god omtale ja........Det gjør vel ingenting om pappaen din tar ul på deg hvis han kan det tror jeg:)

Skrevet

Nei, jeg tror heller ikke det er noe i veien for at faren din tar ul på deg. Vet ikke om jeg ville gjort det selv, men det er jo smak og behag.

Skrevet

jeg er livredd for leger, men pappa har jeg kjent hele livet, så det er er myyyye bedre for meg om han tar UL på meg, enn om jeg skal grue meg til en lege (vet at pappa også er lege, men ser på han som fargen min, og har ikke skrekken for han).

Skrevet

Hvis du vil søke om fødeplass på riksen, er det bare å sende en mail eller ringe koordinator på føden og si du ønsker å føde der. Jeg gjorde det da jeg var i uke 7 og det var ikke noe problem. Fikk da holde av plass til legen sendte inn papirene. Trenger ikke kjenne noen for å få plass der. De har et visst antall normal fødende de kan ta inn i et visst tidsrom.Første mann til mølla!

Jeg var veldig fornøyd med unntak av et par tilfeller på barsel.

Riksen er utvilsomt det beste stedet å føde på:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...