Gå til innhold

Noen som har opplevd liknende?? burde jeg ringe lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg sto opp i dag, så hadde jeg veldig vondt i den ene hånda, hadde ikke følelser i tre av fingrene hvis jeg tok på de, og de var bein harde, men samtidig så sprengte det langt nedover i armen mot albuen liksom. skikkelig vondt. var vel sånn i kvarter eller no. så hjalp det. men det sprenger litt ennå nedover i armen... noen som aner hva dette kan være?

burde jeg ringe lege eller noe?! eller kan det bare være vann.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har nok sovet i en stilling som gjør at noen nerver har kommet i klem tenker jeg.. om du opplever det flere ganger ville jeg nevt det for legen på kontroll..

Skrevet

Det KAN være sånn eller sånn.. Umulig å vite! Men jeg hadde ringt legen uansett.. Det er iallfall ikke normalt! Og da er det kanskje greit å ringe å spørre en fagperson og ikke her inne?

Skrevet

Det er ikke uvanlig at fingre og hender sovner/dovner bort om natta hos gravide. Jeg har hatt det slik du beskriver noen ganger, og fikk vite at det faktisk er en egen diagnose.

Det heter Karpal tunnel syndrom. Vanligvis gamle som får det, og de blir ofte operert, men hos oss gravide går over etter fødsel,

Du finner masse på nettet hvis du søker. Er nerver som kommer i klem pga mer vann og blod tror jeg.

Jeg fikk til råd å sørge for at jeg noen ganger i løpet av dagen holder hendene over hjertet en stund og knytter/åpner hendene. Pumper liksom. Gjerne før du legger deg og når du står opp ++

Jeg dovner fortsatt om natta, men når jeg gjør øvelsen så kommer det seg veldig raskt.

Hvis du synes det er veldig ekkelt så kan du jo ringe legen din og høre om det skal kikkes på.

Lykke til:-)

Skrevet

hvis det ikke har gitt seg, og armen i tillegg er litt hoven (prøv å trykke på den, blir det avtrykk er det vann i armen) syns jeg du bør få det sjekka. Vi er mer utsatt for blodpropp når vi er gravide og det er ikke vits i å ta noen sjangser. "Naturlig" mengde vann sånn på slutten sakl ikke arte seg SÅ voldsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...