mimmitiltre Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hei, jeg har merket at synet mitt har blitt mye daarligere etter jeg ble gravid!! Skikkelig 'blurrete' syn innimellom- vanskelig aa lese teksetene paa tv , veiskilter osv. Andre som har opplevd det samme?? Noen son vet hva dette kommer av?? mvh
Leveringsklar i februar:-) Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Ja!!! Var hos optiker, og må ha nye brilleglass. Ble rådet til å vente og ta en ny synstest et par måneder etter at babyen er kommet fordi det kunne være svangerskapet som tuller med øya. Blant annet kunne synet bli verre hvis jeg får mye vann i kroppen, og mener optikeren også sa at hormonene kunne spille inn.. Så jeg kjøpte en måneds forbruk av dagslinser og bruker det når jeg skal kjøre bil...:-)
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Jepp, fikk dårligere syn etter svangerskapet, så måtte bytte linsestyrke. Optikeren sa det var pga. svangerskapet, men forklarte ikke hvorfor.
Nord'a Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Kjempegodt å høre at svangerskapet kan være årsaken ) Har hatt normalt syn frem til et stykke ut i svangerskapet, og det har ikke falt meg inn at svangerskapet kunne være en årsak! Men det er jo kjempeflott, for da er jo kjangsen stor for at det blir normalt igjen )
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 høyt blodtrykk kan også være en årsak. synet kan da bli litt " blurrete" som du beskriver, gjerne komme og gå litt.. for de som har fått endret syn fra svangerskap og at det forblir uendret etter svangerskapet så er det nok bare en natutlig utvikling. et svangerskap i seg selv skal ikke kunne endre synet til noen for alltid. det er helt andre aspekter som spiller inn da!
mimmitiltre Skrevet 19. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2007 ok, tusen takk for alle svarene!! Bra aa hoere det ikke bare er meg som har det slik. Var paa riksen igaar og de to legene jeg pratet med viste ingenting om slike plager-hadde aldri hoert gravide klage over daarligere syn under gvaviditeteten. Syns det var litt skummelt aa faa hoere, men naa vet jeg det ikke bare er meg:) thanks girls:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 19. desember 2007 #7 Skrevet 19. desember 2007 Ja, hormonene kan påvirke synet. Jeg sliter skikkelig med skilter, teksten på tv, ansikter på litt avstand, og ja.. Egentlig alt som er litt unna... Merker ikke forskjell på det som er nærme, men det som er litt unna er bare å glemme. Kjøre bil i mørket er slitsomt, for skilter og lys blir bare et eneste rør.. Legen sa at om det ikke ga seg etter noen månder etter fødselen så måtte jeg inn å sjekke det. Men han regnet med at det ordnet seg av seg selv.
BlåklokkaVest Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Ja, kjenner meg igjen. Jeg kjenner også en som ble helt blind på ene øyet i graviditeten! Fikk beskjed om at det var graviditeten som gjorde det. Hun fikk synet tilbake etter at barnet var født :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå