Gå til innhold

Hvordan passer navn i sammen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner jo at f eks Nils og Amalie Julianne ikke passer sammen, men hvordan passer andre navn sammen, evt ikke passer sammen?

Og er det no poeng at søskens navn må passe sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror de fleste navn som passer sammen passer sammen fordi man blir vant til å høre kombinasjonen... tror jeg da..

også må man jo tenke litt på på kombinasjonen da. gammel som Abelone passer kanskje ikke sammen med noe nytt som Tiril. tror jeg =)

Skrevet

Jeg synes det kommer best frem i de tilfeller hvor barnet har dobbeltnavn og foreldrene tydelig har valgt hvert sitt navn......f.eks Nils Felix hehehehe bare satt helt på spissen. Ellers er det jo litt rart hvis en søskenflokk på 4 gutter heter; Trym, Grim, Tor og Thomas....

Skrevet

Vet om en som heter Vincent Brage. Det synes jeg er totalt kræaj - for det ene navnet er nytt og eller utenlandsk, mens Brage er det vi forbinder med det urnorske.

 

På en annen side er det jo mulig at foreldrene er av ulik kultur, og vil ha et navn med hver.

 

Skrevet

Jeg ser ikke poenget med at søsken sine navn må passe sammen. De bor gjerne sammen i ca 18 år, og resten av livet er det jo hver for seg for det meste...

 

Er selv ingen fan av dobbeltnavn, men de bør jo gjerne passe litt sammen. Det har jo med navnets oppbygging lydmessig, og navnets bakgrunn å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...