Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hva pleier dere å gjøre med alkoholservering på julaften?Jeg er i mot at voksne drikker seg synlig beruset på denne dagen.Min samboers familie har som vane å drikke seg fulle på denne dagen,Men at barnas far drikker seg synlig beruset på denne dagen syntes jeg er fryktelig dårlig av han som far.Jeg å barna skal ikke være hos dem pga dette.Det hjelper ikke hva jeg sier til min samboer om dette med alkohol på julaften,da sier han bare at det ikke er forbudt å drikke.Hva syntes dere?Tar i mot råd.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er i mot fyll på juleaften ( som på en måte er barnasdag). MEn er ikke i mot at man fint kan kose seg med et glass øl eller to til maten. Stor forskjell på å kose seg, og det å drikke seg full.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 11. oktober 2008 #3 Skrevet 11. oktober 2008 enig at det er forskjell på kos og fyll....syns at det er greit på en måte at barna ser at det går an å ta seg 1 glass vin eller øl til maten på en slik spesiell dag....men at man bli synlig beruset, trenger man aldri å bli i barnas nærvær, hverken i jula eller andre dager....
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Svigerforeldrene mine drikker seg og fulle på julaften. Noe de forsåvidt gjør oftere enn folk flest. Da eldste var 1 år så feiret vi jul der, da var svigermor veldig lystig da vi fant ut at det var på tide å dra. Etter det har vi ikke vært hos dem på jul og kommer aldri til å være det mer. Fra den julen har vi feirt jul hos oss. Da kan vi styre alkoholen, Det blir da inen alkohol. Men svigers har enda ikke vært her da de prioriterer syden når det er jul. hver med sitt.... Mine foreldre har et helt normalt forhold til alkohol noe vi har selv og. Men på jul har vi ikke alkohol da vi alle klarer oss godt uten.
1+1 = 7 Skrevet 6. september 2009 #5 Skrevet 6. september 2009 Nå er det jo ennå en stund til jul, men jeg var så nysgjerrig på denne siden. Jeg er skikkelig imot alkohol både til jul og ved andre anledninger. Svigers er vant med alkohol. (De har ikke drukket så mye at de har vært synlig beruset julaften, men jeg syns de kan la være uansett). Det har vel blitt med at de tar seg en øl til maten, og en konjakk til kake og kaffe etterpå, så det er jo ikke mye, men allikevel for mye for min smak. Det var verre et år vi var på ferie med svigermor. Vi delte feriehus. Vi var ute alene på en aktivitet, og da vi kom tilbake var svigermor lystig, og sjanglete. Hun skal ikke drikke mye før hun sjangler og blir lystig. Den eldste dattera 13-14 år på den tiden, la merke til den rare oppførselen. De andre bet ikke merke i det. På en måte er det litt fint også, for dattera mi har funnet ut at hun ikke vil nye alkohol, har ikke lyst til å oppføre seg så merkelig som farmor.
1+1 = 7 Skrevet 6. september 2009 #6 Skrevet 6. september 2009 Vil ikke reise på ferie med svigermor igjen pga. dette. Glemte å skrive det.
zadine Skrevet 15. oktober 2009 #7 Skrevet 15. oktober 2009 Jeg er vandt med 0 alkohol på juleaften. Men dette var mest fordi min morfar var alkoholiker. Den dagen var det strengt forbudt med alkohol, og det visste han godt. Det var barnas dag.... Og julen var fantastisk i min oppvekst. Vi har praktisert 0 alkohol helt til nå de siste 3-4 åra. (morfar er ikke mer) Da kan vi finne på å ha 1-2 akevitter til middag (jeg drikker aldri på julen, men resten av familien kanskje) Så blir det også servert en cognac til kaffen....og det er vel det hele. En enkelt øl til de som ikke vil ha akevitt muligens. men julen er barnas dag og kveld, da skal ikke voksne ødelegge dette med å bli fulle og ekstra lystige.....
Baila Skrevet 25. oktober 2009 #8 Skrevet 25. oktober 2009 Eg er vandt med litt vin eller et par flasker øl til maten, kansje litt gløgg eller noe, men ingen synlig beruselse! Julen er barnas dag, men litt godt for oss voksne også, men nyttår er det litt anderledes, men vi venter med å drikke oss fulle til barna er i seng, og da er det alltid en venn/familiemedlem som er edru og kan passe på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå