Gå til innhold

Hvordan begynner svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at svangerskapsforgiftning er en kombinasjon med høyt blodtrykk/vann i kroppen og hodepine. (og vondt under ribbeina?)

Jeg har hatt vann i kroppen lenge, og har de siste dagene hatt en irriterende svak hodepine som bare blir mere og mere fremtredende. (Spesielt hvis jeg er i aktivitet.)

Det jeg lurer på, er om jeg på noen måte kan selv "kjenne" el merke at blodtrykket blir høyere? Er det noe man kan kjenne etter?

Skal til legen om noen dager, så orker ikke stresse ned dit i dag, har nok å gjøre..(Hvis det ikke er noe som tilsier at jeg burde gjøre det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte jordmor om dette da jeg var på siste kontroll. Hun sa at jeg ville merke det veldig tydelig hvis jeg fikk dette. Veldig vond hodepine som satt over øya, hovne opp i ansiktet, vondt øverst i magen/nederst i spiserørområdet. Alt sammen på EN GANG! Siden jeg hadde veldig godt blodtrykk og har hatt det hele veien trodde hun det var lite sannsynlig, men jeg ville spørre så jeg visste litt hva jeg skulle se etter! Håper det var til hjelp, og er du i tvil så ring til føden - bedre en gang for mye enn en gang for lite!!!

Skrevet

Jeg har hatt veldig høyt blodtrykk i svangerskapet, men ingen forgiftning. Jeg anbefaler deg å kjøpe en blodtrykksmåler på apoteket. Da kan du følge med selv. Den koster fra 900-1100 kroner, og det gjør at man kan følge med selv og bli beroliget.

Husk at det er vedvarende høyt blodtrykk som er et av symptomene på svangerskapsforgiftning. Men om du er veldig i tvil, bør du selfølgelig kontakte lege/jordmor.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...