linepetrine Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Hei! Så flott at det finnes et eget forum for oss i denne aldersgruppen! Skulle ønske jeg visste om noe sånt da jeg var nybakt mamma. Er selv 27 år og tobarnsmor. Ble mor som 23-åring. Passet perfekt for meg. Jeg bor i Oslo, og der er mødre i begynnelsen av 20-årene et sjeldent syn. Selvom det biologisk sett er et ideelt tidspunkt å bli mor på, blir man plutselig så veldig ung. Samfunnet legger liksom opp til noe helt annet. Jeg er i ferd med å skrive en bok som handler om det å få barn i alderen 20-25. Kvinnene jeg skal intervjue er bosatt i Osloområdet. Det skal være en oppmuntringsbok for oss, siden jeg ikke selv finner noe liknende på markedet. Hva er deres umiddelbare inntrykk når dere hører om dette? Ville dere ha kjøpt en slik bok? Hva vil dere i såfall lese om? Hvilke utfordringer har vi? Fordeler Setter stor pris på hjelp, Mvh forfatterspire
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 Hei! Eg vart mamma for første gang når eg var 21 år gammel, no er eg 24 og tobarnsmor. Eg ville heilt klart kjøpt ei sånn bok. Utfordringer som eg har...var ikkje ferdig med utdanneldsen når eg fikk førstemann, så den driver eg å skal ta no. Skal ta den over nett.Veit ikkje om det er ei vanlig utfordring,men... Fordeler...det blir jo sagt at 20-25 års alderen er den beste å bli mor i, sånn reint fysisk.(syns eg iallefall at eg har hørt ein plass...) Lykke til!!!
linepetrine Skrevet 28. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. desember 2007 Fint! Takk for tilbakemelding! Er det noen flere?
Gjest Skrevet 1. januar 2008 #4 Skrevet 1. januar 2008 Hei=) Jeg er bare 17 da, og har en sønn på 19 dager. Men jeg ville hvertfall kjøpt en sånn bok, faktisk så leitet jeg etter en sånn når jeg fant ut jeg var gravid, men den ene jeg fant var ikke så interensant. Den var pitteliten og innholdet var veldig tomt. Jeg vil lese om andre i den situasjonen jeg er i (Ung mor), og hvertfall hva de gjør angående utdannelse, økonomi og fritid.. Lykke til med boken! =)
linepetrine Skrevet 3. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2008 Så bra Ina Christine! Jeg er sikker på at du kommer til å klare dette helt fint! Jeg skal intervjue forskjellige kvinner som er unge mødre og blant dem er det en på 17 og en på 19. Boken skal ha et positivt fokus av hensyn til hvordan morsrollen kan bidra til utdannelsen og karriereforløpet. Selv har jeg brukt mange av erfaringene jeg har tatt til meg som mor i andre sammenhenger. Takk for tilbakemelding, håper på flere svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå