Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Jeg er en relativt liten kvinne, er snaue 160 cm og gravid i 9 måned.. er 110 cm rundt magen nå og strekkmerkene sitter fra navlen og nedover.. Lurer på hvor stor sjansen er for at magen vil trekke seg mer eller mindre tilbake som før? eller vil jeg sitte igjen med en kengurulomme på magen? Vil ikke bli en av de som må putte løsskinn oppi buksa! Hvordan har deres mage blitt etter graviditeten?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Like høye begge to vi.Jeg har ikke klart å slanke meg,men min graviditet nr 2 gav meg enorme bryster som jeg sliter med pr i dag,da mener jeg så det blir dype hakk på skuldrene av bhen å jeg kan ikke se magen min bare bryst.Når jeg ligger på ryggen må jeg ligge med armene langt ut for legger brystene seg på armene sovner dem bare. Jeg skal ikke klage for jeg ville jo ha barn.Å jeg har ikke klart gå ned i vekt hverken før eller etter nr 2 kom heller.Jeg fikk masse hull i tenna etter nr 2 å kroppen min er digre enn noen gang så jeg sliter psykisk å fysisk rett å slett på mangen måter.Jeg savner å gå med belte i buksa så min mage er en hengesekk med strekkmerker på,men jeg ønsker å slanke meg,blir kansje lettere når turene blir lengre til sommeren.Ett ork å se etter klær,det er som nål i høystakke det derfor kjøper jeg så sjeldent klær til meg selv,blir bare så enormt deprimert.Måtte bare få det sagt.Vist du tror du har det så ille tenk etter:det finnes alltid noen der ut som har det dobbelt så ille som deg.
Søtnosmamma Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Magen min er omtrent som før, men litt slappere liksom. Den har gått gradvis inn i løpet av de 8 månedene.
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Sliter du mye med brystene kan du få dekket brystreduksjon. Et korsett kan også hjelpe på magen...i alle fall gjøre det enklere å finne klær som passer! Kan du dokumentere at tannproblemene dine skyldes svangerskap så kan NAV dekke tannlegekostnadene dine, men jeg tror det er litt styr å få til det. Svangerskap nr 1: Gedigne pupper, strekkmerker over hele magen og hoftene Svangerskap nr 2: Strekkmerker på låra og beina, korsryggen og armhulene (!) og litt hengemage Hele underlivet har også forandra seg...skjedeveggen har liksom sukket ned og sånt.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Etter 2 svangerskap er det meste som før....bare puppene som har blitt mindre (om mulig) og ikke minst slappere....blah
Yrha Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Magen min buler litt mer enn før, men det blir bedre etter hvert. Ellers: -Strekkmerker på rompa -Mer hengslete pupper -Skadet emalje på tennene -Dårligere syn Samme vekt som før graviditeten da
Fire småtroll Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Magen er rundere, tror ikke den kommer til å trekke seg helt sammen noen gang, men jeg har en 5-6kg for mye da, så det kan jo bli bedre... Noen strekkmerker under navelen og på undersiden av puppene, men ikke så mye at det gjør noe. Puppene har blitt større, før jeg fikk barn hadde jeg B-cup, men etter tre svangerskap er det en C-cup Ser nok litt anderldes ut nedentil også, siden jeg har både revnet og blitt klippt, har med andre ord blitt brodert godt i der nede. Men kroppen fungerer veldig fint, og jeg er egentlig fornøyd med at forandringene ikke er værre. Eneste kjedelige er den bollemagen...
Hva skjer'a?♂ Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Mini er 4mnd, mitt andre barn, og jeg føler meg og ser ut akkuratt som før, kanskje bortsett fra at puppene er mye større fordi jeg ammer. De blir litt mindre etterhvert:) Ingen strekkmerker eller noe så har vært heldig.
velsignet med to Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Jeg er omtrent like høy som deg, og hadde en enorm mage på slutten av svangerskapet. Fikk strekkmerker fra 10 cm over navlen og helt ned til musa, pluss litt ut mot sidene. I morgen er det 10 uker siden fødsel, og de fleste av strekkmerkene er helt bleika allerede. De vises ennå litt over navlen, og de helt nederste. Men magen min er mindre enn den var før (hadde en liten bul før jeg ble gravid), men litt slappere. Men etter litt trening regner jeg med å bli fastere i fisken igjen Så jeg har vel vært en av de heldige jeg da. Kan ikke komme på noe annet som er forandret...
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 Er 164 høy og veide 69 kilo før jeg ble gravid.. Nå veier jeg 87 og sliter med å få av kiloene egentlig, har veldig slapp hud på magen og masse strekkmerker, men så skal det jo sies at jeg la på meg rundt 40 kilo under svangerskapet og hadde masse vann i kroppen så huden min ble atskillig mer strekt enn den hadde blitt om jeg ikke hadde fråtset så mye:(
Mortil3nydeligejenter Skrevet 18. desember 2007 #11 Skrevet 18. desember 2007 Etter mitt 1.barn på 10 år har jeg alltid slitt med kiloene jeg la på meg. Jeg la ikke så veldig mye på meg under graviditeten, men etterpå. Hadde mildt form for fødseldeperasjon og spiste mye mat. Fikk strekkmerker på hoftene, men ingenting ellers på kroppen. Mitt 2.barn 12.12.07 var jeg flink til å spise regelmessige måltider, opp til 5 ganger om dagen og har økt forbrenningen min. Gikk ikke så mye opp. Har spist bringebærkapsler siste 3 mnd før fødsel og har merket at disse har hjulpet livmoren å trekke seg raskere sammen. Har ikke den typiske gravide magen etterpå. Mange på sykehuset som hadde en skikkelig kule på magen dagen etter fødsel, jeg hadde ikke den, bare fett og slapp hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå