Gå til innhold

Hmm..?! Vanlige kynnere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Sitter her med kynnere. Kjenner menssmerter i ryggen, samtidig som magen trekker seg sammen. Litt vanskelig å beskrive, men er som det river litt ekstra i livmora når jeg får en kynner. Ganske ubehagelig med andre ord. Er også regelmessige.. Er dette bare vanlige kynnere eller er det tegn på noe mer. Blir litt usikker her jeg sitter. Er 34+4 i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere skal ikke gjøre vondt. Er det regelmessig og mer eller mindre smertefult kan det være sammentrekninger som påvirker livmorhalsen. Det er ikke alle som har vonde rier i denne fasen...

 

Jeg har fått beskjed om å være på vakt hvis de er vonde/ubehagelige, regelmessige OG varer 1 min eller mer.

 

 

Skrevet

Hei. Jeg er i uke 36 og har det samme. Måtte ta en kontroll på sykehuset da jeg ble litt usikker. Da viste det seg at det var modningsrier, og at jeg har 1 cm åpning. Fødsel kan skje når som helst, men kan også ta noen uker. Men de regnet ikke med at jeg kom til å gå tiden ut. Er visst helt vanlig. Lykke til :-)

Skrevet

Oi.. Litt spennende dette her! Er jo enda litt tidlig da, men viss det er som du sier så er gjerne dette noe som kan pågå en god stund.. Var inne på føden for noen uker siden pga premature rier, og der fant de ut at jeg hadde veldig kort livmorhals.. 16mm.. Kan vell ha en liten sammenheng med dette!?

Skrevet

anbefaler deg å ta kontakt med føden jeg. fortell at du har regelmessige "kynnere", og at du hadde kort livmorhals. du burde nok bli undersøkt

Skrevet

Kjenner jeg kvir meg litt for dette, i og med at det ikke er stort de kan gjøre uansett.. sist jeg var der fikk jeg lungemodningsprøyter (sånn just in case), så de har på en måte gjort sitt.. Fikk også beskjed om at viss fødsel startet ville de ikke lenger gjøre noe for å stoppe den.. Så her sitter jeg da, og vet at ting egentlig kan skje nårsomhelst:S Hadde vært litt greit å visst akkurat hvor i terrenget jeg ligger da.

Skrevet

skjønner deg veldig godt. har aldri ringt til føden jeg heller pga at jeg kvier meg for dette. men det er ganske tidlig i svangerskapet for en fødsel enda, så vis jeg var deg hadde jeg ringt føden. de svarer deg jo ganske greit, og sier fra vis de vil undersøke dette. og er du i fødsel, vil de nok følge med prosessen litt. tror du ikke det?

Skrevet

Jo.. du har et poeng der! Starter de opp igjen på samme måte som i går kveld ringer jeg og hører med dem. Litt skummelt om jeg plutselig hadde begynt med skikkelige rier..

Takk for gode råd:)

Skrevet

ja, gjør det. lykke til da!!!

Skrevet

hei du!

 

Jeg ble stoppa for en uke siden og ble lagt inn med slike kynnere som du beskriver - og de hadde påvirket livmorhalsen min kraftig...

 

De kommer ikke til å gjøre noe som helst med meg heller (er 32 + 4 i dag).Men jeg har likevel fått beskjed om å ta kontakt med dem hvis kynnerne blir regelmessige og lange - og jeg har prøvd å ta en dusj uten at det gir seg. Grunnen er at de ikke vil at jeg skal føde hjemme.

 

Slike kynnere som påvirker livmorhalsen behover nemlig ikke å gjøre vondt og vi med kort livmorhals (jeg har 27mm) er visst i faresonen for at den gradvis åpner seg selv uten at vi kjenner det. Og da kan ting skje fryktelig raskt når de skikkelige riene kommer....

 

Hjemmefødsel i uke 35 er kanskje ikke det helt store selv om det vansligvis går godt det og :-)

 

Så ring heller føden du :-)

Skrevet

Ja, skal ringe neste gang de kommer. Håper de ikke har påvirket noe særlig, slik at hun holder seg inne til neste år:)

Snille dere er som svarer meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...