Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Er det noen her inne som mener det er skammelig å ikke kunne amme barnet sitt?? Er sjokkert over at det finnes slike holdninger i Norge. skammer meg nesten over å være norsk
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. desember 2007 glemte jo å legge ved linken da http://www.vgb.no/28753/perma/272484/
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Enig, ammepresset er helt sinnsykt!! Jeg begynner å bli litt redd jeg - enn hvis jeg ikke får det til?? Ikke bare vil jeg føle meg mislykket selv, men folk vil samtidig se ned på meg og syns jeg er en dårlig mor....nei fysj!
mine små alver... Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Hei,jeg la også ut den linken i går. Det er mange fordommer rundt omkring ja...det er galt å ikke amme og så er det galt for de som kan det ,å amme offentlig!! Synes alle kan passe sine egne saker det er jo somregel en god grunn for det meste!
CB-BabyBoy Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Skulle til å legge ut denne selv, jeg blir helt sjokkert over at det er mulig. Og særlig det som faren til barnet opplevde med den oppvarmingen er helt utrolig. Men forsøk å legg ut en tråd her om det å ikke amme etc, du skal se hvor mye pepper og dritt du får da. For det å vise forståelse ovenfor andre, det er tydeligvis ikke lett. Så det er nok av de som trolig ville sett stygt om man gav flaske her inne.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 Ja, det er litt av en holdning til amming. Jeg slet med ammingen med datteren min. Jeg har ganske store bryst, så hun fikk ikke skikkelig tak. Og jeg hadde nesten ingen melkeproduksjon. Jeg fikk masse hjelp av jordmor og ammepoliklinikk, fikk hjelp av venninner også. Selv da profesjonelle ammehjelpere hjal, fikk ikke datteren min skikkelig tak. Og de to første mnd var hun veldig sulten og sinna, og vi skulle jo ikke gi mme, for jo mer hun diet jo mer melk ville jeg få. Var ikke noe hyggelig tid dette. Var helt nede, og trøtt og lei meg. Ammet, pumpet, ammet og pumpet..... Folk trodde jenten vår hadde kolikk...men det viste seg at hun ikke fikk nok mat. Til slutt måtte vi gi mme, og tror du ikke datteren min forandret seg over natten? Hun ble mett og god, og veldig fornøyd!
partyoffive Skrevet 18. desember 2007 #7 Skrevet 18. desember 2007 Helt enig i at det er fullstendig galt og domme de som ikke kan/vil amme. Amming er ikke for alle, og ammer man ikke burde man bli latt i fred. Det gjor en ikke til en dårlig mor. Men, hvorfor i all verden skal de som har bestemt seg for og amme ikke kunne amme offentlig? Denne kommentaren gjor meg irritert. Jeg har akkurat flyttet tilbake til Norge fra USA hvor jeg fikk mine 2 forste barn. Der opplevde jeg at alle domte deg og glodde på deg som om du var tullete når du satt og ammet barnet ditt. 6 ukers svangerskapspermisjon som gjor det umulig for kvinner og amme osv. osv. Venter nå nr. 3 og har vært så glad for at jeg er tilbake i Norge m/tanke på alt dette oppstyret rundt amming. Er overrasket over og hore her at man ikke skal kunne amme offentlig. Somregel er man så godt dekket til med forst og fremst babyen som dekker det meste, i tilleg har man gjerne både helseteppe og gensere/topper som dekker det meste. Amming er noe av det mest naturlige i verden. At det skal kommenteres, men at kvinner som går rundt i korte skjort hvor rumpeballene synes når de boyer seg, trange topper uten BH'r hvor brystvortene strutter gjennom til alles skue, utringede trange topper m/pupper som omtrent faller ut (gjerne extra 'fyllte' også i disse dager).....Dette er helt OK??? Horer sjelden hverken menn eller kvinner klage på dette. Av en eller grunn er dette akseptert i dagens samfunn, men amming av babyen sin skal ikke kunne gjores offentlig??? Nei vær så snill jenter, la oss ikke la samfunnet vårt forvandles til den samme 'dobbeltmoralen' som råder i USA rundt dette temaet. La kvinner som ikke ammer være i fred - de plager ingen. Og la kvinner som vil amme også være i fred. De plager heller ingen. Jeg har sittet mange ganger på toalettet og ammet babyene mine i USA fordi folk fikk meg til og fole så ille til mote hvis jeg ammet på en benk i et kjope senter eller gjemt i et hjorne bak min manns rygg i en restaurant. Slik burde det ikke være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå