Gå til innhold

Han river og sliter i puppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan dette være da? Han er seks uker gammel, og har de siste par ukene begynt å rive og slite i puppen når han spiser. Før lå han veldig rolig og spiste, men nå er han blitt urolig og styrer bare verre. Har vært veldig sår i den ene puppen, og det er så vondt i spesielt den når han drar til som bare det.

Virker nesten som han skal til å slippe taket, men så ombestemmer han seg liksom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er det med melkemengden din da?

Kan jo være at det rett å slett ikke går fort nok for han.

Min var lik han også, særlig på kveldene, koblet seg nesten av,

men så ombestemte han seg. Ikke serlig behagelig.!!!

Etterhvert som han ble større ble han mer og mer urolig, og når han var rundt 2,5 mnd, begynte jeg å gi mme i tillegg til å amme, da ble det som en ny unge:)

Men det kan jo være andre grunner til at din er urolig ...

Hvis du er sår og øm, er du kansje litt anspent mens du ammer, og det skal jeg love deg de små merker fort.

Enda du nesten ikke merker det selv en gang :P

Skrevet

Mener jeg har rikelig med melk, for noen ganger får han så mye at han nesten ikke greier å svelge unna, hehe.. Men når jeg tenker meg om, drar han kanskje mer i den puppen som er sår, så jeg er nok mer anspent på den ja.

Får bare se om det bedrer seg, den såre puppen blir jo bedre og bedre, så kanskje han slutter med å styre sånn etterhvert.

:)

Skrevet

Det går seg nok til skal du se!

Lykke til iallefall:)

Skrevet

Slik gjorde tulla mi også. Akkurat som hun måtte dra i puppen når hun skulle slippe. Hun var nok litt større enn din, husker ikke helt når det var værst.. Men jeg tenkte at slik kan det jo ikke fortsette, hva med når hun får tenner. Så jeg hadde opplæring! Prøvde å lære henne å slippe taket uten å dra. Det her høres kanskje litt brutalt ut, og det var litt jamring ett par -tre dager før hun slutta med det og nå gjør hun det ikke lenger.. og godt er det for nå har hun to tenner!!

Det jeg gjorde er at jeg holdt hodet hennes inn mot puppen når hun sugde, og eneste utvei å få puppen ut av munnen var å slippe/åpne munnen uten å dra, for hun fikk jo ikke hodet bakover. Så tok jeg puppen ut av munnen hennes selv. Slik gjorde jeg hver gang jeg amma, til slutt så skjønte hun det..

Skrevet

Hei, vi har samme problemet her. Minsten er 8 uker og river og sliter. Jeg har mye melk og tror ikke det er det som gjør det. Spurte de på helsestasjonen og fikk til svar at jeg hadde feil ammeteknikk siden brystene var såre også. Fikk beskjed om å legge barnet godt til meg og få ungen til å gape slik at det ikke ble så lett å rive å slite.

Driver selv å prøver ut dette. Men har på følelsen av at minsten slipper når utdrivningen av melken begynner, får følelsen av at hun drukner av det :(

Håper du får noen gode råd, trenger dem jeg også ;)

Skrevet

Gutten min river og sliter i puppen pga magesmerter - merker han spenner seg og trykker - og røsker hodet bakover mens han tviholder på puppen. ikke særlig behagelig, og ble veldig sår i begynnelsen! Hos meg hjelper det litt å "skvise litt luft utav han" først, legger han på ryggen og klemmer bena opp mot brystet.

Det hjelper også ofte hvis jeg lar han få en pause og gjerne rape midt i måltidet.

Ikke sikkert dette hjelper hos dere hvis det ikke er magen som er problemet, men kan jo være verd å prøve i alle fall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...