Gå til innhold

Så sinnsykt opptatt folk er av penger??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene innlegget etter det andre, om hva man skal kjøpe i gaver til den ene og andre, og hva det skal koste. Bruker noen for lite penger, eller gud forby ikke skal kjøpe gaver, er de kjipe, bruker de for mye penger er jaggu helvete løs da også. Hvor mye bruker dere til jul, hva koster julekortene deres, hvor mye tjener dere, hvor stor prosentvis andel av lønna deres bruker dere til julegaver, hva har dere i lån, låner dere penger for å få råd til å lage kakemenn......!!!!!!!!! ARG!!

Om noe, må dere da fatte at forbruk avhenger av inntekt, det er da svarten duske meg komplett uinteressant å diskutere om andre kjøper gaver til 100.000 eller 100 kr, og hvor mye cash de svir av for å feire jul!

Hvorfor er det så grusomt spennende å diskutere dette??

OG JADA; jeg hopper over de innleggene, men det har jo ikke vært en interessant diskusjon her på ukevis, er jo bare jul hele tida.. *urk*

Hilsen Grinchen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man øker i verdi hvis man har råd til å bruke mye penger på julegaver.

Skrevet

Er det nå egentlig pengene, og ikke behovet for å være helt lik alle de andre?

Skrevet

The Grinch blir snill til slutt, men det trenger ikke du, hehe. (Filmen suger rompe men boka til Dr Seuss er gull.) Penger er kjedelig uansett. Ha dem og bruk dem, ha dem ikke og bruk mindre, ha dem og la være å bruke dem. Jeg kunne ikke bry meg mindre.

Skrevet

Det heter Se og Hør mentalitet.

Alle vil vite litt om andre, misunne andre eller kunne få følelsen v å bli misunt selv og de som havner midt på treet ser sitt behov for å rakke ned på både de som utmerker seg med lavt forbruk og høyt forbruk.

Sånn, da har du fått et fornuftig svar.

Utover det, sier meg aldri så enig, men iallefall er det mer futt over slike tråder på krangle enn skravle.

Skrevet

Mitt forslag er å sette i gang en revolusjon: Jul = god mat, ferie og evt. høytid, og null gaver. Så slipper nissene å bekymre seg for hva gud og hverman tror om lommebøkene deres.

Skrevet

Nei faan heller, det er stas med gaver. Det er penge- og prislappnoia som suger.

Skrevet

Det er sant, kanskje vi kan satse på en gave-revolusjon á la "gjør det selv" i stedet. -Her kjære, i år får du en gryteklut. Siden jeg suger i strikking så får du den andre til neste jul.

Skrevet

Suger du i alt, da? I så fall kan du jo gi gavekort på full støvsuging av hus/leilighet, evt blowjob. Eller barnepass. Eller bilvask. Eller hva som helst - det trenger ikke koste. Her kjøres en lett blanding, jeg er definitivt ikke anti-shopping, men noe lages også, innen genre jeg ikke suger i.

Skrevet

Takk for gode tips. Neste år blir det klippekort på bilvask, bikini-style. (Jeg vasker, naboen tar på bikini).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...