Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Tulla vår er nå 7,5 mnd gammel! legger henne for kvelden ca 19, men hun våkner etter en time igjen. er da full fart og sovner ikke før 22. huner helt umulig å legge i senga. sovner ikke der. må trille henne i vogna! skulle ønske hun kunne sove i senga si. hvis hun våkner på natta, får hun flaske i senga og sover der resten. ellre i vår seng. noen ganger er hun så trøtt på kvelden rundt 5 og 6.. og er nødt til å legge henne, men våkner etter en time igjen.. er så slitsomt! hvordan får henne til å sovne i senga si? kan nesten ikke la hanne skrike så mye heller for vi har ei på 3 år som legger seg til samme tid! noen tips?
Sol + spire Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Hei. Vet ikke om dette hjelper så mye, men har jo hørt at når de er rundt halvåret så er de flinke til å styre foreldrenes liv. Jeg ville prøvd å legge henne i sengen sin og heller gått inn til henne og gitt henne smokken (hvis hun bruker det) når hun mister den. Syng til henne og stryk henne over kinnet og hodet. Jeg ville prøvd å holdt meg hard og ikke tatt henne opp. Vet dette ikke er enkelt når en unge hyyyyyler av full hals. Når hun er så gammel så driver hun kanskje med litt testing av tålmodigheten deres. Det blir kanskje noen mindre festlige kvelder til å begynne med, men dere vil ha igjen for det seinere. Jeg har vært konsekvent med min datter. HAr hun skreket så har jeg gått opp til henne og gitt henne smokken og godt ut igjen. Det har funket som bare det. Etter hvert skjønner de at selv om mamma og pappa ikke er i rommet så er de aldri langt unna. De skjønner så utrolig mye mer enn hva vi voksne velger å tro. Håper det ordner seg da. Stor lykke-til-klem:)
gutt 07 + baby 09 Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 For å si litt om hvordan vi gjorde d. Vi samsov ganske lenge rundt 3 mnd, når vi prøvde å legge han i sin seng, ble d skriking. Vi prøvde litt på feber metoden. Men da begynte han å skrike med en gang jeg la han ned. Så jeg fant ut jeg ville prøve noe annet. Når jeg la han ned, stod jeg ved sengen, gjerne holdt han i hånden, støk han. D gikk noen timer med sengen og noen kvelder, før han la seg veldig fint. Et tips viss hun er trøtt i 5-6 tiden, er å la henne sove 15 -20 minutter. Sover hun lenger, blir d vanskligere å få henne til å sove til natten. D funker iallefall for oss!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå