Gå til innhold

Smokk, tommel eller ingen av delene?


ml86 og lille prinsen ;)

Anbefalte innlegg

Hva bruker babyene deres?

 

Gutten min ville ikke ha smokk, men da han var 4 mnd tok han tommelen. Synes i begynnelsen at det var litt dumt, alle rundt meg sa at det var så vanvittig stress å få et barn til å slutte med tommelen og at tennene ble kjempeskjeve. Men etterhvert merket jeg at han finner mye fortere roen med tommelen i munnen når han er trøtt. Og han tar jo ikke tommelen ellers, mens jeg ser enkelt barn som har smokk i munnen hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min lille har aldri tatt smokk (har ikke prøvd så intensivt heller, da), men tok tommelen da hun var ca 2-3 mnd. Da suttet hun seg i søvn med den. Etter noen måneder sluttet hun med tottingen også, så nå bruker hun ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her ville ikke ha smokk så hun fant tommelen av seg selv når hun var rundt 1 mnd, sutter bare på den når hun skal sove og av og til mens hun sover.. Folk maser på meg også om skjeve tenner og at det er umulig å avvenne for du kan ikke klippe den av liksom ..

 

Jeg stresser ikke med det, lar henne kose seg med tommelen, avvenning tar jeg når den tid kommer :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten vår tok tommelen rett i munnen like etter han var født, så de første ukene var det den som gjaldt. HS så dette og anbefalte oss å gi han smokk heller, pga lettere å avvenne med smokk, så nå er det smokken. Men han har den ikke i munnen hele tiden nei. Bare når han skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen av delene.. Eller, han sutter litt på tommelen innimellom, men det er ikke noen vane lissom. Ligger og sutter på tunga når han sover da:) Hvis vi prøver å putte in smokken blir han bare ilsint, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det i tommel.alle rundt me sier det er så dumt at hun bruker den men jeg gidder ikke stresse med å ikke la henne bruke den..

en dag vil hun selv prøve å slutte men den uansett.. har ikke sett noen på 30 sutte på tommelen for å si det sånn. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...