Gå til innhold

Hva bruker dere..

Mamma mø har snart 2 ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

å smøre magen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

INGENTING ENDA, MEN HAR BESTILT MEG COCOA BUTTER STIX I FRA bODY sHOP, DEN SKAL VISST VÆRE VELDIG POPULÆR BLANDT GRAVIDE, SÅ FÅR PRØVE DEN JEG OGSÅ:)

(ble stor skrift der gitt..)

Skrevet

bruker den olja til clarins... olje skal være bedre enn kremer siden den trekke helt inn i huden

Skrevet

Takk for råd:)

Skrevet

Brukte Cocoa Butter fra Body Shop med førstemann. Har brukt Spenol, og Biotherm litt om hverandre denne gangen..

Skrevet

varierer. bruker den kremen eller oljen jeg har tilgjengelig =)

men body butter fra body shop liker jeg godt.

Skrevet

Weleda svangerskapsolje med E-vitaminer (sjekk at kremen/oljen din inneholder dette, det er det som skal funke).

Trekker fint inn i huden og lukter litt "helsekost" /urter.

Denne kjøpes på helsekost. Jeg er veldig fornøyd iallefall.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Bruker Decubal fra apoteket. Tror nok ikke at det er avgjørende for å holde strekkmerkene unna, men det gjør magehuden - som er under ganske heavy press for tida - mykere; mer behagelig.

Skrevet

smører dere magen for å ikke få strekkmerker? hvor tidlig begynte dere med det? (er ikke ofr å være bitchy, men jeg lurer faktisk på det hehe:)

Skrevet

Jeg bruker en anti-strekkmerkekrem fra vichy. Magen er myyk og god, og baank i bordet, ingen strekkmerker ennå nei :o)

Skrevet

Og ja jenta 88, jeg bruker nå i allefall kremen for å forsøke å unngå strekkmerker. Vet ikke helt med alle andre da, he he. Men mageskinnet skal jo strekkes ganske godt de neste månedene så om det ikke hjelper for merkene så har nok ikke huden spesielt vondt av å få en god krem! Jeg begynte å smøre meg når jeg var ca 8 uker. Men det var mest for min egen del...

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Hehe.....joda, Jenta88 - strekkmerker er den store stygge ulven, så mange smører i et tappert forsøk på å unngå dem=) Jeg for min del smører mest fordi det er behagelig, mageskinnet mitt begynner å bli ganske så strukket nå, magen min ser ut som en basketball.... Jeg har sluppet unna merker på magen så langt (har 4 uker igjen), vi får se om det holder eg sånn.

Skrevet

oi! så utrolig lurt! det skal jeg også gjøre. smøre meg for å prøve å unngå de merkene. takk takk for bra tips. grete-mor er høygravid: så deilig å ha sluppet strekkmerker så langt da=)

Skrevet

Bruker også Body Butter fra Body Shop- gjorde jeg i hele siste svangerskapet og, maserte og smurte- og har ikke et eneste strekkmerke på magen. Vet ikke om det er kremen men tror faktisk det.. For da tenkte jeg ikke på å smøre puppene og der har jeg fått noen merker

Skrevet

vært hos jordmor idag, hun anbefalte meg å bruke mandelolje eller hvetekim olje i perineum og på magen,d et øker visst elastiteten i huden.. men hun sa også at strekkmerker er genetisk i tillegg...

Skrevet

Her i huset smører samboeren min Spenol på mage og pupper fast hver kveld.

Skrevet

Strekkmerker er nok i stor grad genetisk betinga, ja. Man kan smøre og smøre og likevel få strekkmerker. Jeg smørte ingenting på magen min sist (unntatt vanlig bodylotion - men det brukte jeg jo på hele kroppen), og jeg fikk heldigvis ingen merker.

Skrevet

Bruker hvetekimolje fra helsekosten.. Aner ikke om det funker, men det er verdt et forsøk ;-)

Skrevet

Jeg brukte Mango bodybutter fra bodyshop i sommer. Gikk over til Cocoa Butter da boksen med Mango var oppbrukt, har brukt Cocoa siden. Smører meg meg hver morgen og kveld. Bruker også Bodyshops showergel som er såpefri og ikke tørker ut huden på samme måte som vanlige dusjsåper kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...