Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Hallo Jeg har vært hos ultralyd to ganger, den første gangen i uke 16 på en privat klinikk. I dag var jeg hos jordmor på sykehuset. Da var jeg etter min termin i uke 21. i uke 16 fikk jeg termin som stemte nøyaktig med siste mens, men i dag på sykehuset fikk jeg termin 11 dager senere. den siste er den som blir stående i papirene og tellende for permisjon. den stemmer ikke med mens og heller ikke med ultralyd fra uke 16, kan noen hjelpe meg med hva som kan være riktig???
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har også vært på privat UL. Der sa de at de ikke fastsetter termin,men gir en pekepinn på hva du kan forvente. Den endelige termin settes på sykehuset. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at de var den jeg skulle forholde meg til..
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Du må nok forholde deg til den ordinære UL termin. Det har vist seg at det er den som er mest riktig.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Blir nesten satt ut her av den klokketroen mange har på at ultralydtermin må nødt til å være riktig. Det er faktisk et ganske omdiskutert tema og man har de siste årene blitt mer og mer kritiske til bruken av UL. Det er helt høl i huet at du i uke 16 får et mål som passer overens med egen termin for så å få dette endret med hele 11 dager i uke 21. Hadde du vært til ordinær ul i uke 17 feks så kan det hende den ikke hadde blitt endret i det hele tatt. De sier jo at fastsettesle av termin skal foregå mellom uke 17 og 19, og hvis uke 16 er for tidlig så er uke 21 for sent! Og, jeg har selv opplevd at en og samme ultralyd session kan gi målinger med over en ukes variasjon... Hvis du skal se positivt på det så får du forlenget permisjonstiden din - går du over termin får du ikke disse ukene forlenget, men går du over 14 dager over din egen termin så bør du kanskje være ekstra pågående og kreve god oppfølging.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Jeg ble flyttet 9 dager sist og ungen kom 5 dager etter dette, altså 14 dager etter mens termin og veide 3260 g. Denne gangen ble jeg flyttet 8 dager. Selv om man som regel går ut fra 40 uker + 2 dager er det en del variasjoner mellom oss kvinner i hvor lenge vi går gravide.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 takker for alle gode innlegg. blir veldig forvirret. I utgangspunkte fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å komme på ultarlyd for det ble så sent. Slik at de ikke fikk gjort det de skulle. Men siden jeg allikavel hadde tilbudet kunne jeg bruke det til å se om alt stod bra til. Det er bare litt rart når man tror at man er startet på uke 21 og får beskjed om at man er i uke 19. Er liksom ferdig der. Men slik er det gjerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå