Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 holder det å vaske klærne på 40 grader før første gangs bruk??
BlåklokkaVest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Vet ikke helt, vet det er enkelte som har gjort det, men jeg hører om dem som vasker dem på 60 grader 2 ganger før bruk også! Så jeg har lagt med midt i mellom, og vasker dem på 60 en gang :-)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Jeg vasker mine på 40 grader med vaskemiddel.. Må jo holde det? De er jo ikke skitne, og vaskemidlene tar vel knekken på det meste?
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 jeg tar 60 grader.. men du vet du må bruke parfymfri vaskemiddel og tøymykner til klærene sant? også dine egne. Du bør vaske noen maskiner med dine klær med det parfymefriet før du vasker babyens klær.. det henger alltid igjen i maskinen...
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Så mye hysteriske mennesker det er her!! OH MY GOOD!!! Merry christmas.. tjooho..
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har alltid vasket barneklær på 60 grader jeg, nye som brukte.. Men jeg bruker også vanlig vaskepulver og tøymykner..
Baby nr3 ombord Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 Fikk beskjed om at en fiint kan bruke vanlig vaskemiddel og vanlig tøymykner, bare miinimalt av det vanlige. Og klærne trengs bare vaskes en gang på 40 grader:) Noe annet er hysteri i mine øyner, så lenge en ikke har myyye allergi i familien og den risikoen er der.
Sannali Skrevet 18. desember 2007 #8 Skrevet 18. desember 2007 Har vasket alt babytøyet på 40 grader, ikke alt som tålte 60... Sengetøy, kluter og håndklær har fått seg en runde på 60. Har ekstra skylleprogram på maskinen som jeg har brukt på alt av babytøy og kommer til å fortsette med å bruke dette etter babyen er født. Hverken pappaen eller jeg har allergi, men vi har gått over til parfymefritt vaskemiddel for endel måneder siden. Har virkelig kost meg med all vaskingen, mye psykisk forberedelse oppi det hele også Til dere som ikke har begynt enda: gled dere:)
TinaP Skrevet 18. desember 2007 #9 Skrevet 18. desember 2007 Det står jo inni klærne hvor mange grader de tåler. Tror det ble 6 vasker på meg til slutt. Kulørt 40 og 60, Lyse 40 og 60, Hvitt 60 og 90
melkekua™ Skrevet 18. desember 2007 #10 Skrevet 18. desember 2007 Nytt babytøy blir vasket på 40 grader, men bruker ikke tøymykner. Har en tørketrommel som gjør det mykt og godt )
Gjest Skrevet 18. desember 2007 #11 Skrevet 18. desember 2007 Man skal bruke en tredje del av vaskpulveret man vanligvis bruker når man vasker sine egne klær. Og ja man MÅ ikke bruke uparfymert vaskemiddel, det handler bare om at man ikke skal ta for mye vaskemiddel.
Knøttefrøken Skrevet 18. desember 2007 #12 Skrevet 18. desember 2007 Ærlig talt!!! "men du vet du må bruke parfymfri vaskemiddel og tøymykner til klærene sant? også dine egne. Du bør vaske noen maskiner med dine klær med det parfymefriet før du vasker babyens klær.. det henger alltid igjen i maskinen..." Makan til hysteri sier nå bare jeg... Selvfølgelig MÅ du ikke bruke parfymefri vaskemiddel... Bruk litt sunn fornuft da.. Før i tiden fantes det ikke sensitivt av alt mulig, og vi overlevde da vi også... Ikke rart barn får allergier og astma så hysteriske mange har blitt sier nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå