Gå til innhold

Flere med 2 små barn og jobber 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk tilbake i jobb for 2 mnd siden, og gikk tilbake til 100 % stilling. Syns overgangen har vært KJEMPESTOR og slitsom. Hverdagen er bare alt for hektisk for oss alle sammen, og jeg kjenner at jeg blir i dårlig humør. Føler at jeg ikke har nok overskudd til noen ting lengre, masse å gjøre på jobb, julegaver, og ikke minst føler jeg at jeg har for lite tid til ungene mine....Hmm, er vel dette som er den berømte tidsklemma. Kjenner bare at jeg ikke liker det, og føler at hverdagen ikke går helt opp. Blir ikke nok timer. Flere som syns jobb med to små er mye mer krevende en jobb med bare en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart det... sambo jobber i tillegg skift, så jeg er alene stort sett hver kveld.... skulle vært en slags gave at man kunne jobbe 75% eller noe med full lønn til alle slitne småbarnsforeldre he he he... Du blir vant til det:-)

Skrevet

jeg har foreløbig bare et barn. men jeg må si at jeg syns det er et slit å jobbe fullt..er gravid nå og har en liten en på 1.5 år.. nå når alle julegaver skal handles inn så er det svært hektisk. men jeg håper det blir bedre etter jul.. da går vi mot lysere tider også..;)

Skrevet

Jeg har to små og skal snart begynne å jobbe igjen, men da 70-80%. Jeg trenger en dag i uken til å organisere familien. Men jeg er heldig som har en snill sjef. Jeg syntes det var slitsomt med 100% med et barn så tørr ikke tenke på å begynne med det med to små.

Skrevet

Hei!

Dere kan trygt kreve litt mer av oss pappane. Vi har mye mer i oss. Vi trenger bare å mases litt på. Det er kjipt, men vi er bare for slappe. Og dere tar på dere for mye.

Hvis du i tillegg lokker med litt sex gjør mannen det med glede. Og hverdagen blir kulere for deg også selv om det kanskje høres teit ut...

robin

Skrevet

Jeg har 2 små barn og jobber fult det samme gjør mannen min.

Men vi får tid sammen med barna også,men så hjelper vi hverandre også.

Vi leverer en unge hver siden de ikke har plass samme sted.

Vi henter en unge vær også.

Jeg er hjemme først siden jeg slutter først så jeg lager middag til de andre kommer hjem.

Begger rydder vekk middagen, så leker vi oss litt alle 4. Lager kvelds sammen og steller ungene sammen tar 1 hver oss. Og legger de sammen 1 hver.og 20.00 sover de og jeg og mannen har tid sammen :-)

Julegavene har vi tatt litt etter litt siden 1 desember var ferdig med alle før 15 desember derfor ikke noe stress :

Faste rutiner og sammarbeid er alt som skal til.

Men jeg kan forstå problemet ditt hvet om mange som slitter med det der,

Skrevet

Har to barn, jobber 100 % og studerer i tillegg. Sitter 1-2 timer fra 19.30 hver kveld med studier, av og til mer av og til mindre. Jobber kanskje 5 timer med studier i helga. Jeg er først hjemme fra jobb: henter i barnehage, lager middag. Kjører eldstejenta litt frem og tilbake på ettermiddagene. Problemet her er ikke å handle julepresanger, det tok meg en lørdag; har planlagt godt (har maaaange å kjøpe til også). Det har vært litt for mange avslutninger og fester her og der, har rett og slett ikke fått tid til alt, studiene måtte vike. (Juleavslutning på skolen jeg jobber på, skolen til dattera mi+ sitter i fau som ordner til, barnehage, dans, teater, piano, diverse julebord.....) Nå er hele huset vasket (pga har vært hjemme med syk unge he he..), og siste julefest i kveld. Sudiene har tatt ferie...deilig... Innstilling er alt. Jeg tror minste gullet har det bra i barnehagen. Typisk oss damer å få dårlig samvittighet... Det må vi slutte med.

Skrevet

Jeg gjorde det, men syntes at det ble for tøft av nettopp den grunnen at jeg syntes at kveldene ble veldig korte med sein henting. Jeg jobber derfor noe redusert slik at jeg kan hente ungene i barnehagen 15.30 i stedet for 16.30. Det er en veldig stor forskjell. Nå har vi bestemt at pappaen også skal redusere litt for vi synes det blir for lite tid med ungene.

Skrevet

Gjelder å ikke la seg stresse opp. Ikke ta ting så nøye. Ikke bry seg om hybelkaniner og andre uviktige ting. Koble ut tankene på hjem og familie når man er på jobb og tankene på jobb når arbeidsdagen er over. Har selv 8 barn og både jeg og mannen min jobber 100% og synes det går helt greit selv om jeg har veldig hektiske dager på jobb for tida. Men er blitt flink etterhvert til å kutte ut jobbtanker hjemme.

Skrevet

Jeg har gådd ned i stilling til 80% etter vi fikk barn numer en, venter snart nummer 2.

Nå har vi mye aktiviteter på ettermiddag/kveldstid, og stor familie og vennekrets å besøke/få besøk av. Vanskelig å rekke alt, og har konstant dårlig samvittighet for alt jeg ikke orker, spesiellt nå som jeg er gravid.

Ellers prøver vi å samarbeide og husarbeid(støvtørking og gulv vask og grundig rengjørnig av badet) tar jeg den ene fridagen i uken, da får jeg lekt masse med lillegutt også, da han blir hjemme fra barnehagen den dagen. Ellers rydder vi alt underveis, legger ikke fra oss skitne strømper rundtomkring, og setter rett i oppvaskmaskinen - ikke på benken. Drar over vask og do hver morgen etter morgenstell, tar knappe 2 minutter og da er det alltid i orden. Når vi kommer hjem fra jobb og barnehage lager jeg middag,tar ut av oppvask maskin og gubben leker med sønnen vår. Fredag,søndag og onsdag(fridagen min) støvsuger vi. Etter guttens sengetid kl 19.30, gjør vi absolutt ingenting av husarbeid:) gubben trener et par ganger i uken og jeg slapper av og diller litt med småting,strikker, leser en del og dibber:).Går ikke på besøk på vanlige kvelder, men tar gjerne imot:)

Et evig kav, men vi overlever..:)

Etter neste barn er født vurderer jeg sterkt å enten ta ulønnet permisjon et år eller to, eller så skal vi invistere i en god gammeldags vaskehjelp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...