Gjest Skrevet 18. desember 2007 #2 Skrevet 18. desember 2007 De fleste barn blir bleiefrie sommeren etter fylte to år. Altså varierer det mer i alder enn i årstid, såvidt jeg har skjønt. Det er lettere å prøve seg uten bleie når man ikke har alt for mye klær på... Poden her ble to i høst, så han er nesten tre når sommeren kommer. Vi håper og tror at han slutter med bleie i løpet av året, hvertfall. Men presser ham ikke, bare foreslår potte/dosete med jevne mellomrom. Han vet jo veldig godt når han tisser og bæsjer, bruker tøybleier han også, men han må jo ville det selv.
grolla Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Min sluttet av seg selv sommeren han var tre. Han hadde hatt potta tilgjengelig siste året, men var ikke interessert før han var moden for det og bestemte selv en dag at han ikke skulle ha bleie mer. Og slik ble det! Likedan med sutten...vi "maste" om sutteslutt ganske så lenge før han plutselig en dag sa nei takk... jeg bruker ikke sutt! Var da fire år. Og slik ble det!
aya75 Skrevet 22. desember 2007 #4 Skrevet 22. desember 2007 Jobber i barnehage og der er det ganske stor variasjon. Men vanlige er vel mellom 2-4år...men har ofte hatt barn som slutter både før og etter dette og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå