Gå til innhold

Haalloo, er det noen der? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lite som skjer her for tiden ser det ut som, lenge siden jeg har vært innom egentlig. Hvordan er stemningen i de lykkelige familier nå når det nærmer seg jul? Her har det vært en tøff høst på mange måter, men jeg håper 2008 blir enklere. Synes altså ikke det er like lett å være stemor bestandig!

Jentene som jeg er stemor til feirer jul hos sin mamma i år, og det er jeg egentlig glad for. Skal kose meg med min familie og lade batteriene. Hvordan går det med dere andre, Heldige meg, madam butterfly, andre?

Skravlete hilsen fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan:) Du får få en liten rapport fra sørlandet...

Her går det fint. Far har bedt om å revurdere samværsavtalen, og vil gjerne ha sønnen sin litt mer. Det er ikke mor enig i - så da bærer det til familievernkontoret etter jul. Til tross for det er egentlig stemningen og samarbeidet godt. Litt mer spent kanskje, men ikke verre enn at vi snakker greit sammen:) Stesønnen min skal være hos oss julaften, og vi gleder oss alle sammen til det.

Det å bli storebror ble nok ikke helt som han hadde tenkt, hehe. Det er mye mas og skrål, selv om snuppa vår er en meget veloppdragen ung dame. Men det er nå det kommer fram at han er en ganske bortskjemt kar. Men verdens skjønneste gutt er han nå uansett heldigvis.

Skrevet

Hei TanteBassa,

godt du ville oppdatere meg :) Har ikke vært her inne på en stund nå. Her bærer det også til fam.vern etter jul, mot mors vilje dessverre..

Kan tenke meg at det er en del utfordringer som dukker opp nå når gutten har blitt storebror, ja :) Er vel ikkje bare,bare å plutselig skulle dele deg og pappa`n med en helt ny og bestemt liten dame, veloppdragen eller ei :) Dette er helt sikkert ting som også kjernefamilieforeldre kan slite med. Trøster meg litt med det i tunge stunder jeg, at ting nok ikke går på skinner i de familiene heller bestandig, og at noen av de problemene vi opplever kanskje ville vært der uansett om ungene var våre felles eller ikke..

Ellers så er "mine to" også noen nydelige og omsorgsfulle jenter, men dessverre så sliter de litt på hver sin måte ift at foreldrene gikk fra hverandre. Vi satser på at fam.vern og 100% fokus på bedre samarbeid etter jul vil gjøre ting enklere. Håper at dere også blir enige med mor om samværsordning, lykke til :)

Klem til deg!

Skrevet

Hei! Ville bare stikke innom for å ønske dere en riktig god jul!

Vi gleder oss til å feire jul i år alle sammen, hos Farmor! Og det er en spent 8 åring som skal feire jul med lillebroren sin for aller første gang.

Juleforberedelsene har vært artige i år. Har tatt oss god tid til baking og kos, og i dag har vi hatt juleverksted hjemme hos oss, og laget julegaver til mamma og stefar, mormor og farmor.. Så det blir nok en god jul for dem alle!

Ønsker dere alle sammen lykke til med fam.vern kontor og andre samværsavtaler. Er faktisk ganske glad min kjære og hans eks har såpass god dialog at vi slipper slike ting nå..

Skrevet

Ja - det er lite "trafikk" her nå rett før jul. Ser selv at det er vanskelig å få tiden til å strekke til. Dukker stadig vekk opp nye ting som skulle vært gjort.. enda jeg hadde så god tid og var ferdig med alt i november.

Hos oss deler storesøstrene seg i år. En skal til pappaen. Den andre blir hjemme her. De er store jenter og får velge selv. Hadde kanskje foretrukket at de to feirte sammen. Men det blir jo kjekt for begge familier å få en storesøster med seg julaften.

Det er noe som mangler de julaftenene de er hos pappaen. Selv om jeg absolutt koser meg uten dem på julaften også. Det ville jo vært feil mot resten av familien om mor satt og sutra i en stol:-)

Før jeg fikk nye barn var det helt andre julaftner når de var hos pappaen. Bokstavlig talt beina på bordet, en god bok og veldig stille.. litt deilig også, he,he. Noe for en fembarnsmor å drømme seg tilbake til. Når det larmer som verst her og jeg flyr beina av meg, fortoner det å lese bøker seg som en pensjonistsyssel.

Vi har fått mer avstand til barnas far og stemor de siste årene. Det synes jeg er positivt. Det ble unaturlig tett i en periode. Vi har helt klare konfliktområder som blusser opp fra tid til annen og ikke verdens beste kjemi. Synes det har blitt mange kameler dette året. Selv om vi respekterer hverandre, trenger vi ikke besøke hverandre.

Jeg ønsker dere alle en fredelig jul uansett om det blir med mine, dine eller kanskje bare våre i år!!

juleklem fra

Skrevet

Hei - koselig å se dere igjen! Vært still her i det siste.

Vi har det travelt før jul, men ting er ganske fint og harmonisk hos oss nå. Jentene skal være hos moren sin i jula, og så kommer de til oss 3 juledag. Vi skal hjem til min familie og har dermed mye mindre juleforberedelser i år enn i fjor, da vi feiret hos oss med barn, farmor og farfar.

Barna er hos oss nå, i strålende humør og styrer med gaver og julepynt, de er ikke noe stressa eller overfølsomme før jul som de var litt de første årene foreldrene delte jula.

Vi har fortsatt godt samarbeid med mor og samboer, men hos oss er det også mindre tett nå enn tidligere. Før samordnet vi julegaver og sånn, nå ordner bare hvert forldrepar gaver som de vil selv. Det er bra det, vi er jo to separate familier selv om vi sitter sammen på juleavslutninger.

Det dukker jo når som helst opp ting som er litt vanskelig, men vi prøver å ta vare på de gode periodene når de er der. Det hjelper veldig for meg at livet er blitt mer stabilt og forutsigbart og at hverdagen er mindre infiltrert av mor til barna. Og det er jo ikke alltid bare lett i kjernefamilier heller :)

Men de etterlengtede småsøsknene lar vente på seg, vi får håpe at 2008 blir et bedre år i så måte..

God jul!

Klem fra

Skrevet

Hei og hopp.

Her går det sin vante gang. Små humper i veien til tider, men det er vel vanlig.

God Jul til dere alle=)

Skrevet

Her går det i ett sett opp mot jul! Dette er første julen jeg har både stebarn, eget barn og jobb, puh! Jobben er vel også litt av grunnen til at jeg har vært lite her i det siste, den er et kapittel i seg selv. Lider under serdeles dårlige mellomledere og andre tullinger i ledelsen, det har gått hardt utover selvfølelsen dessverre. Men nå er jeg forhåpentligvis på full fart ut av frimaet, har et par intervjuprosesser gående og har god magafølelse. :o) Kryss fingrene for meg er dere snille!!

Vi har stebarna på julaften i år og det er veldig kos. De gleder seg stort, far og jeg har mange slektninger i motsetning til moren så det skal bli livat! Vi har en stor familiefest i tillegg til julaften, da blir vi nok over 20 voksne og 10-15 barn, det kommer til å bli skikkelig artig! Heldigvis er det ikke hjemme hos oss, he he he...

Samarbeidet med mor går haltende videre, far har latt krav om flytting av et av barna på papiret til oss samt en ny samarbeidsavtale ligge til over nyttår, barna blir så stressa når moren blir forbannet. Jeg får høy puls hver gang hun er i nærheten, men jeg klarer i allefall å oppføre meg pent og møte opp på alle barnas juleavslutninger osv. Hele dama irriterer meg intenst og jeg bruker mye energi på å prøve å dytte det vekk. Jeg klarte ikke å la være her om dagen, et av barna hadde fått en ny merke-vinterjakke av moren siden hun "manglet" jakke. Faktum er at jenta per dags dato har minst 5 varme jakker som passer henne, vi har en huset fullt av klær. Og moren klarer fortsatt å syte over at hun har så dårlig råd?!?!?!? Wonder why?! Klærne vi har til jenta blir liggende i skapet og støve vekk etter at hun har hatt de i noen få uker, da er de ikke kule nok lenger og hun vil ha noe nytt. Og mor leverer... Jeg blir pisse irritert, snakk om å skape en shopoholiker.

Vel vel, jeg er evig opptimist og satser på at 2008 vil gi oss en fast samværsavtale, bedre skoleoppfølging og tryggere jenter med sunne og gode holdninger. Og en ny jobb til meg.. ;o)

God jul og godt nyttår til dere alle sammen, ønsker dere en fantastisk feiring og at 2008 bringer mange, mange gode stunder!

Juleklem fra meg

Skrevet

Her hos oss er det ganske stille og rolig nå, når det gjelder stebarnet mitt. Hun er blitt så stor at all kommunikasjon foregår mellom oss og henne. Dermed er det blitt helt taust fra moren hennes side. Utrolig deilig for oss alle nå når hun omtrent ikke eksisterer for oss. Ser at stedatteren min er blitt mye mer avslappet også. Hun var tydelig preget av alt det styret moren kunne komme med før.

Ikke minst er det blitt mye lettere for barna våre også de helgene storesøster kommer på besøk. Før hørte det med sinne og irritasjon fra oss de helgene, mens det nå bare er fredelig og kjempekoselig. Før grudde til og med mannen min seg til disse helgene (ikke bare jeg), men nå gleder vi oss alle til disse helgene. ( Jeg også).

Endelig greier vi å se på henne som en berikelse for oss alle. Spesielt ungene her har stor glede av henne, for hun er kjempeflink til å leke med de.

Nå er det faktisk slik at vi blir litt mutte, når hun melder oss for å si at hun ikke kommer en helg pga at hun feks skal på noe, eller vil være hjemme med vennene sine :-)

Når det gjelder julen, så er hun blitt såpass stor at hun får velge selv når hun vil komme til oss. I år valgte hun å komme hit 1 juledag, når vi skal på middag til mine foreldre. Hun liker seg så godt hos de, at hun faktisk valgte den dagen framfor dagene vi skal tilbringe med mannen min sin side av familien (!)

Deilig å kunne ha henne på besøk i julen, uten å grue oss for hva som kan komme til å følge med.....

Så jenter (stemødre), dere kan se fremover, for en dag blir stebarna uavhengige av moren sin, og da blir alt så mye lettere og bedre...for både dere, mennene deres og ikke minst barna selv :-)

HA EN FIN OG FREDELIG JUL FOLKENS :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...