Gå til innhold

Legen på legevakta var 78 år!!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man egentlig praktsiere??

Jeg føler meg IKKE trygg på hans vurdering og behandling og skipper den derfor inntil videre .....skal til fastlegen i morgen.

(for ordensskyld; dette er ikke en oppfordring til ikke å følge eldre legers råd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger kan praktisere til de går av. Min forrige lege drev alt for lenge.

Skrevet

bedre med en gammel erfaren lege som har sett og opplevd mye enn en nyutdanna som går etter boka;)

tror nok de følges ekstra med når man går over pensjons alderen

Skrevet

i prinsippet er jeg enig med deg, men denne legen hadde jeg styrt unna i fremtiden....

Skrevet

Tenk deg all den erfaringen han sitter med da? Hadde en overlege der jeg jobber som gikk av når han var 76. Han var den beste legen vi hadde og den alle pasienter og pårørende, kollegaer og utenforstående hadde størst tillitt til.

Vet forrøvrig ikke om de har noen "øvre" aldersgrense for å praltisere..

Skrevet

Tror det er noe med at de må få fornyet dispensasjon til å kunne skrive ut medisiner etter en viss alder?

Skrevet

Desverre er det mange steder sånn at legevakten er i manko på folk, og da er det bedre med en gammel, pensjonert lege enn ingen lege...

Skrevet

må bare nevne en til:)

Vi har verdens herligste fødsels lege her,han begynner nok å bli oppi åra for han tok i mot sammbo og jeg har hattn på begge mine 2 små:) skal jeg ha flere barn håper jeg ha fortsatt praktiserer! heia Benberg;)

Skrevet

Huff...det er ille å tenke på, men det er nok som du sier.

Likevel bør de ha en viss grense for hva som tillates av nekt i fht "nyere metoder man ikke liker". feks CRP måling som i hvertfall har vært i 20 år.....Det likte han ikke...... så jeg måtte vente på prøvesvar til i dag, og fikk da et svar jeg ikke har tiltro til.....

Junior må ha penicilling fordu han ahr "lungebetennelse bakterier" i nesa........yeah...right.

Skrevet

He he er han svensk?? Hadde en staurgammel lege på legevakta når jeg gikk gravid og han var den største dusten!!! Og han er svensk. Jeg var på akuttime pga hadde enorme smerter i magen osv.. Jeg fikk til svar at han kunne ikke klemme på magen min pga han kunne skade bebien og at jeg måtte bare gå rundt å ha så vondt i 1 uke til jeg var satt opp til ultralyd.. Så sa han at jeg kunne ta paracet pga det var jo bare i de 2 første trimestrene jeg ikke måtte ta paracet. Når jeg opplyste han om at jeg fremdeles var i 2. trimester sa han bare at ja ja det var jo i det 1. trimesteret det var farligst.

En annen gang jeg var der med synsforstyrrelser og klarte ikke å koordinere hjerne og kropp og var veldig svimmel selv når jeg lå sa han at jeg måtte gå hjem og hvile meg. Ja og ta en paracet.. Tok kun blodtrykket. Og kjente forsiktig på magen.

Følte meg ikke så veldig godt mottatt da nei. Han er der heldigvis ikke lenger!

Skrevet

Herlighet. farlige leger altså......nei, dette var ikke svensk...Han var heil norsk...og gikk med stokk. Jeg måtte skru opp stemmen min 2 ganger før han hørt hva jeg sa.....

Skrevet

Kan godt henne han var gammeldags altså, men den CRP målingen de gjør på legevakten er ofte mer usikker enn den som tar litt lengre tid (eller som taes av ordentlig blodprøve). Og med "lungebetennelse bakterier i nesa" kan det jo tenkes at han mener at han har en bakterieflora i nesa som sammen med andre symptomer peker mot lungebetennelse...

Men jeg var ikke der da, så skal ikke si om han var udugelig eller ikke... Bare føler at folk ofte har fordommer mot eldre leger, når de ofte er de som sitter med kunnskapen (både ny og gammel!)

Skrevet

Det bunner ikke i fordommer. Jeg vat hva jeg snakker om :)

Han tok ingen blodprøver heller. Han tok kun penselprøver til dyrking. Gutten min er i fin almenntilstand, bare litt feber. Grunnen til at vi var der var flask krupp og tung pust. Han hadde ingen unormale lyder på lungene, ingen rødhet i hals eller ører. Men han tok altså penselprøver til dyrkinig fra nesen...og der fant han altså pneumokokker - som han ville ha funnet hos de fleste av oss....og dette mente han var årsaken til LIlles sykdom, og sa han måtte behandles med penicillin...... nOT

Skrevet

På toppen av det hele hadde han på en bluetooth på øre gjennom hele konsultasjonen...... trode først det var høreapparatet hans jeg :-(

Han ventet nok en viktig telefon fra kona......(hvis hun fortsatt lever.....)

Skrevet

HAHAHAHAHAHA Det er noe av det løgneste jeg har hørt hele dagen.. Skal kanskje ikke så masse til heller.. Er ikke så mange gode vitser de der dumme sauene i fjøset forteller heller i løpet av dagen he he =)

Skrevet

Nei, deres humor kan vel selv min slå *thi-hi*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...