Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Min lille jente på 14 dager har hvitt belegg på tungen. Kan dette väre tröske? Hvordan arter det seg? Må både jeg og hun behandles om det er tröske/sopp? Hvordn behandles det? Setter stor pris på svar!
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Heisann, belegg på barnets tunge og/eller hvite prikker på brystvortene dine er tegn på sopp/trøske, så ja, det kan være det hun har i munnen. Det kan også oppleves som en stikkende følelse fra brystvorten og innover i brystet. Dere må begge behandles, ellers vil den som ikke er behandlet smitte den som fikk behandling osv. Det behandles med et middel som pensles på (tror jeg), det er uansett ikke store "jobben". Ta dere en tur til legen og få behandling så snart som mulig! God bedring!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Sopp/trøske behandles med mycostatin. Salve til puppen, og mikstur som penslesi barnets munn. Har selv tatt to kurer på 14 dager, uten at det forsvant..... Fikk tips om å fortsette sammenhengende i 4 uker. Litt slitsomt.........men bedre enn å ha vondt på puppen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå