Gå til innhold

ammebh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at vi bør ha ammebh klar i bagen når vi drar på sykehuset. Det er jo i grunn greit- men er det flere en meg som er helt ferske på dette?

Jeg vet da ikke hvor store pupper jeg får- så hvilken str skal jeg kjøpe?Og hvor får man en go ammebh. Har testa utvalget på kapahl ,h&m og lindex -men det var ganske labert. Enten så får du en bh som ser fixer puppene dine slik at det ser ut som noe xtra rare klumper som henger der- eller så er det noen som er med tynne stropper og stæsj som ikke holder dem på plass. Fins det ikke ammebhr som sitter litt bra , er pene å se på og praktiske? Skal man da gå å føle seg som en melkemaskin og ikke jente i 6-12 mnd da eller?

Håper noen har noe bra å komme med =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestilte 2 ammeBH'er fra nettsida til Sparkjøp av alle steder.. Hørte de skulle være fine(og billige). Har ikke fått dem enda så jeg kan ikke si så mye om hvordan de er, men du kan jo gå inn på nettsiden og se.

Jeg sleit med å finne ammeBH'er som var SMÅ nok, ettersom jeg har veldig små pupper, så satser på at 75B passer når melka kommer..

Fins jo ikke mindre størrelse i amme-BH så..

Skrevet

Hei :-)

Det er visst anbefalt å kjøpe en str større cup når man kjøper før man har født. Du blir jo ikke større i omkets (altså 80-85 osv).

Lalina i Oslo har masse bra og godt utvalg.

Baby Shop har noen fine de også.

Dyrere enn H&M osv, men et er da verdt det synes jeg :-)

Skrevet

Jeg venter nr 3, og sverger til de jeg har kjøpt hos Lindex! Jeg bruker vanligvis 80B, men i ammebher bruker jeg vel egentlig 85C. MEN, jeg kjøper de på Lindex i 85D! Grunnen er at jeg fikk noen vanvittige pupper i starten, og måtte rett og slett ha den størrelsen! Etter ca 2 mnder kunne jeg bruke C, men valgte å bruke 85D fordi disse gjorde til at jeg ikke mistet ammeinnleggene ut om natten. De var rett og slett de eneste som holdt dem på plass! Dette er av den typen jeg vil kalle "trekant-bh". Cupen er formet omtrent som disse bikiniene med trekantcup. De har en masse korte loddrette striper på, mener det er merket Triumph. Jeg trodde også at puppene skulle bli så "teite" i utseende med disse bh-ene, men når melka kommer er puppene rett og slett som om de var fylt med silikon!!! Store og fyldige, og tar seg godt ut i det meste!!! For min del i alle fall! Bh-er med spiler kunne jeg ikke bruke i det hele, det ble rett og slett for vondt, og holdt på å få brystbetennelse på hele greia (det skal visst være verre enn den verste influensa!!). Klarte heldigvis å få avverget betennelsen med masse varme og pumping for å tømme brystene godt!

Det er ikke alltid så enkelt å finne det en ønsker, og det som funker for noen funker ikke nødvendigvis for deg...... Så jeg kan bare gi deg min subjektive opplevelse av det hele, komme med de råd jeg har ut fra mine erfaringer, og ønske deg lykke til :-)

Skrevet

Jeg er også fersk, men venninna mi anbefalte en på Lindex. Den BH'en (husker ikke hvilken det var) er den beste jeg har hatt på noen gang -men er vel ikke den jeg ville valgt på bryllupsnatta.. ;o) Men komfort over utseende har jeg funnet ut, selv om jeg startet jakta på utkikk etter begge deler. Kjøpte en størrelse større for å få plass til større pupper + ammeinnlegg, så får i se hvordan det blir. Går det bra å amme må jeg nok ut på mer BH-shopping :o)

Skrevet

Jeg har kjøpt noen fine i blonder, med spiler som former brystene fint. De har jeg kjøpt på Reflex - (www.reflex.no)og merket er "Anita" Har prøvd lindex og sparkjøp sine, og HM - men de ser jeg helt deformert ut i - og er ikke fornøyd. HM har forresten noen med spiler. De funker... Vet at det anbefales uten spiler - men altså har jeg funnet ut at spilene er under brystene - og hindrer ikke melkegangene.

Har også funnet noen på Cubus - fra Triumph. De er kjempe gode.

De koster rundt 500 kr - men er verdt det. Jeg har ønsket det til jul av min mann!! :-)

Jeg har fått store bryster nå - og har med dem jeg bruker nå på klinikken. Du får store pupper etter fødsel - men det er kun de første dagene det er verst - og da lekker du sånn også - at du går kun i en sports BH du får på klinikken med en svær klut under.. :-) Etter en uke eller to gir det seg litt :-) Da kan du bruke de du bruker nå :-)

Lykke til

Skrevet

Jeg har av de triump bh-ene fra sist. men lindex har også en billigmodell jeg likte godt, men den har jeg ikke navn på... Uten spiler.

Jeg vil råde deg til å kjøpe billigbh først jeg og heller invistere dyrt når melka er der for fullt...

Skrevet

Jeg bestiller fra bravissimo.com eller Lalina i Oslo.

Det har foresten åpnet en ny undertøyskjede rundt omkring, ser jeg. Chanse, eller noe i den duren. Finnes på Oslo city og Stovnersentret. der var det fine og rimelige ammebh'er(for de som passer de). Tror de kostet 350,- omtrent. Gikk opp til cup H i alle fall(litt små i str, men de fleste vil nok gå inn i de, he he).

Skrevet

triumpf har en som er veldig god. Sitter som støpt og enkel å åpne og lukke. Litt dyr...370 kr. Men ikke lurt å spare på bubisene...de blir så lange om man ikke tar vare på de. Og da er det bare å kjøpe sardinklemmer...

Skrevet

hei!

jeg har kjøpt en amme bh fra triumph, fikk anbefalt de av ei venninne som har 2barn, de er kjempe gode og ser ikke så værst ut heller:)

triumph er kjent for god kvalitet, jeg har god erfaring med deres undertøy. Jeg kjøpte 2størrelser opp enn det jeg vanligvis bruker utenfor svangerskapet:)

lykke til:)

Skrevet

Takker for mange svar- det blir bare ut å titte litt til det- ser ut som det er triumf som blir anbefalt her. Får heller betale litt mere for litt bedre kvalitet vel:)

Skrevet

Jeg kan og anbefale triumph uten spiler. Dette er mitt tredje svangerskap, og det er det merket som har vært best begge de andre gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...