Trebarnsmamma30 Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Fant ut at jeg har gått opp 2 kg på 4 dager..! hvordan er det mulig? Blæh...Må jo være vann i kroppen eller noe?! Har spist vanlig mat..
lykkeliten i magen Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Ser du har termin nesten på likt med meg (jeg har 5.april), så da er du ca. 26 uker på vei? Jeg hadde også nettopp et slikt hopp på vektskåla - jippi... Har du lagt på deg mye fra før av? Jeg har klart 9 kg allerede!! Uææ--- hvor skal det ende tro? Forrige gang ble det nærmere 25 kg, hadde håpet å slippe med litt færre kilo denne gangen... Spiser sundt og beveger meg, så jeg kan ikke gjøre så mye fra eller til heller!.. hmm...
Trebarnsmamma30 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har ikke gått opp så mye da jeg gikk ned 6 kg i starten pga kvalme og oppkast, så måtte gå opp de kg igjen først.. men det raste fort på igjen når kvalmen forsvant, og fortsetter tydeligvis bare..Er 26 uker akkurat. Men la på meg mye på denne tida i forrige svangerskap også
Nætte;mortil2 Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Fosteret ditt vokser litt i rykk og napp, og siden du er i uke 26 ca så er du jo i en kjempevokse periode!! Noen legger jevnt på seg for så å hoppe opp på slutten, andre går det i rykk og napp med hele veien!! Vann i kroppen kan du ofte merke på ringer, sokkemerker osv... Er utrolig mye som skal skje i kroppen din nå, så det å hoppe litt i vekta er nok ikke så rart! Og ikke bekymre deg så gruelig over det, for så lenge man spiser normalt og ikke propper seg med brus og godterier så legger man på seg det som man skal legge på seg :-) Jeg gikk ned nesten 7 kg de første månedene i mitt første svangerskap, så tok jeg de igjen og la på meg 14. Dagen etter fødselen var 13 av disse borte igjen!!!!!! Så kroppen har sine måter å gjøre ting på... Hvis man er bekymret for vekta så skal man heller prøve å legge seg en plan for tiden etter fødsel!! Finnes mange hjemme treningsvideoer som man kan bruke mens babyen ligger på gulvet på siden, man triller jo turer og kan være masse aktiv og få igjen litt overskudd - så lenge man ikke sliter seg ut på det da... Å være mamma er ganske tidkrevende, særlig i starten når den lille er så utrolig avhengig... Men denne gang har jeg altså tenkt å prøve meg på en sånn bøy - og - tøy video, bare for å gjøre et forsøk på å gå ned uten å måtte dra på treningsstudio eller gå langs veien her fjorten ganger om dagen. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå