Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 20 mnd som blir lett irritert og sint, da tar han hva det skal være å hiver av gårde Ellers så slenger han seg ned på gulvet og er tydelig sint/irritert. Har en jente også men hun har aldri vært slik. Er gutter mer sint, blir lett irritert? og hvordan takler vi det best mulig. Til nå har vi latt han reagere så sant det ikke er noe som kan bli ødelagt han slenger fra seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er også slik, og har alltid hatt mye sinne og vist tydelig hva hun vil. Viljesterk, og har desverre arvet sinne mitt. Slike ting går jo i arv. Og to søsken kan bli veldig forskjellige iht. personlighet har jeg lest.

Første gang hun la seg ned på gulvet og hylte i ti min nonstop fordi hun ikke fikk godis var hun 16 mnd ca. Jeg lar henne skrike ferdig, og det har hjulpet. Nå skjer det sjeldnere, akkurat som om hun har skjønt at det ikke hjelper. Ille når det står på, men jeg tror i alla fall min nå har skjønt at det ikke hjelper, og at mamma er konsekvent. Ikke bruke sukker i kosten (egentlig selvfølge, men vanskelig i travle dager) har jeg også følelse har hjulpet på sinnet og trassen til min.

Er vanskelig å være mamma når slike ting står på, jeg spurte barnehagen, og de sa det er normal når barne begynner å få behov og forstå at de kan påvirke og forme sin egen hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...