Gå til innhold

noen som har erfaring med den pilla som driver bort melka....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal til legen i morgen å få den...har altfor mye melk så jeg klarer ikke å slutte å amme...skal snart begynne å jobbe igjenn også og jeg kan jo ikke sitte å pumpe meg hver time...hehe...:o) snuppa sover også mye bedre når hun ikke får pupp så helsesøster mente det var best sånn....hun er jo tross alt 10 måneder....:o)

men hva skjer når man får den pilla? koster den noe og er det noen bivirkninger...??

må si jeg har litt blandede følelser for lille trultemor er SÅÅÅÅ glad i puppen og det er jo så kost....men jeg har vel gjort mitt for denne gang....hehe....:o)

håper noen kan svare da:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt jeg...går jo så fort nedover....

Skrevet

Du får resept, og må betale for de, men jeg husker ikke hvor mye...er halvannet år siden jeg fikk de...noe på P tror jeg?

De funket veldig fort og fint. Jeg pumpet meg ikke noe etter at jeg begynte på de, håndmelket kun den verste sprengen (som ikke var ille i det hele tatt!). Det gikk veldig fint og etter 2-3 uker var jeg helt tom for melk. Man begynner litt pent, og trapper opp dosen den første uka, er på full dose den neste og så trapper man ned. Var i hvertfall det jeg ble bedt om å gjøre. Funket helt fint, ingen bivirkninger.

Skrevet

De koster flesk og har mange bivirkninger! Jeg fikk ut en pakke, men etter å ha lest pakningsvedlegget bestemte jeg meg for å la vær!

Pumpet meg, jeg da......lot det bare gå lenger enn ved normal amming....før jeg fikk helt spreng.....tok litt tid, men slapp betennelse:)

Skrevet

å ja...men ammer man mens man går på de eller skal man slutte helt da...?

det holder ikke med å pumpe heller, jeg får rett og slett ikke bort sprengen av det....hmmmm....

Skrevet

jeg fikk det da yngste her var 3 mnd.. da hadde jeg hatt brystbetennelse hele tida, og det var enten en 4. kur eller å stoppe å amme.. og det var så tett, at jeg ikke klarte å trappe ned selv.. og måtte pumpe ut for babyen klarte ikke suge det ut...

den er ganske dyr mener jeg å huske. vet ikke om bivirkninger..

jeg skulle ta 1/2 tablett to ganger om dagen de første tre dagene og så 1/2 tablett en gang om dagen i en uke til... tror jeg... husker ikke helt..

Skrevet

okey...takk for svar da....:o) synes det er litt trist å slutte, men sånn er jo livet da....hehe:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...