Gjest Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Hva mener dere? I vårt hus er den en stor velsignelse i hvertfall, til alle tre ungene (de to eldste har så klart sluttet nå da, de er jo 3 og 5 år), eneste unntaket var en liten periode fra ca 2-5/6 mnd når de mistet smokken og ikke ville roe seg igjen uten og enda var for små til å finne den og putte den i munnen igjen selv, da var det litt slitsomt, men etter 5-6 mnd ordnet jo det seg :-) Elsker smokken jeg.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 En velsignelse til jr ihvertfall - han ville helst henge i puppen 5-6 timer hver kveld. Ikke aktuelt å sitte med puppen ute og være levende smokk nei. Roet seg når han lærte å bruke smokk, da var den ok i stedet. Ikke noe problem å slutte heller.
Mille** Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Jeg har enda ikke bestemt meg, og her har snuppa brukt smokk i 2,3 år. Eldste brukte ikke smokk, og jeg syns det var lettere med henne i forhold til nattesøvn, men man vet jo ikke om ting hadde vært annerledes om snuppa ikke hadde brukt smokk. Er bare grådig lei av å bli vekket om natta fordi smokken går i gulvet! Hun bruker den bare på natta da, slutta på dagen da hun var blitt 2 år.
1stor1liten =) Skrevet 17. desember 2007 #5 Skrevet 17. desember 2007 Det blir vel både og.. den er jo så klart bra for stort suttebehov,søvn o.l. vi gidde aldri smokk til jenta vår, hun brukte nok meg som mye kos en stund men synes det har vært greit i ettertid og slippe smokk. ingen avvenning, skeive tenner og lettere å få til å sove med tett nese (ved forkjølelse) .
Salat Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Velsignelse! Uten smokken hadde det ikke blitt mye ro. Mini er totalt avhengig. Storesøs har aldri brukt smokk, men så hadde hun heller ikke det samme sugebehovet som baby.
Pysa Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 velsignelse! her var det smokk eller pupp, og da var smokk veldig ofte mer praktisk.
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Ja, enig med deg Alva*** elsker smokken her også...nå har lillegutt sluttet, men kunne aldri tenkt meg å være foruten... den har spart oss og lillegutt for mye frustrasjon og har vært til god trøst...Han sluttet på eget initiativ litt før han ble 3 år. Men må si at jeg syntes ikke så mye om "store" unger som går rundt med smokk ute i offentligheten...Her var det en sove ting.....
Pixie Power Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Så absolutt en velsignelse - som snart bikker over i forbannelse, ha ha :-D Aner konturene av en vanskelig avvenning, he he. Men for all del, den har vært gull verdt hele veien.
Tally Skrevet 17. desember 2007 #10 Skrevet 17. desember 2007 Akkurat nå er det den magiske ingrediensen som gjør at hun roer seg og sovner raskt på kvelden. Bruker den bare på natta nå. Den har vært en velsignelse med unntak av de gangene vi ikke har kunnet finne den, he, he
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #12 Skrevet 17. desember 2007 Ja, den er en soveting her også etter de er 1,5-2 år:-)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 17. desember 2007 #13 Skrevet 17. desember 2007 Kjekt å ha ja... Begynte med smokk for gutten hang i puppen så og si hele tiden.. Brukte den frem til han var 2 år og 3 mnd.. Da satt vi å snakket om at snart må du slutte med smokken, så da skal vi kaste den i søpla.. Ja, kaste den nå sa gutten og vips... Ingen smokk verken dag eller natt... Ikke noe problem... Smokken hang fast i kose kaninen, så den var enkel å finne frem igjen om den falt ut på natta..
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #14 Skrevet 17. desember 2007 Velsignelse, uten tvil! Det er absolutt verd det å måtte ta et par turer inn på rommet og putte den inn dersom han skulle savne den.
Polyxena Skrevet 17. desember 2007 #15 Skrevet 17. desember 2007 En vidunderlig velsignelse. Gutten min begynte ikke med smokk før han var åtte måneder, og det revolusjonerte nattesovingen. Avvenningen, derimot... Den er et kapittel for seg.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #16 Skrevet 17. desember 2007 En forbanna velsignelse vil nå jeg si...
S.J.E.F.E.N Skrevet 17. desember 2007 #17 Skrevet 17. desember 2007 forbannelse mener jeg, synes det er kjempe stygt å trøkke en svær smokk i anskiktet på de søte små babyene... Storesøster brukte det her syntes ikke no om det men hadde ikke no valg hun hadde et stort suttebehov, men med lillebror klarte jeg å la vær, veldig glad for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå