Gå til innhold

Kaste ting ned - om og om igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at unger kaster ting ned fra bordet hele tiden eller? Til tross for at vi sier tydelig nei og tar ungen vekk fra bordet, så går mat, tallerkener, yoghurt, drikkeflaska, osv i gulvet hele tiden. Fjernkontroller også. Når hun er mett skyver hun resten av maten / tallerken rett på gulvet. Er litt usikker på hvordan vi skal få henne til å skjønne at dette ikke er akseptabelt. Det virker som om hun syntes det er gøy. Ting i huset er ryddet bort slik at hun ikke får tak, men akkurat maten står nå som regel på bordet. Skjønner de i det hele tatt at de er rampete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en periode som jeg tror alle går igjennom, jeg kjenner iallfall godt igjen det du skriver. Og selvfølgelig synes de det er gøy, de får jo så masse oppmerksomhet på den måten.

Har ikke noen miraklekur mot det annet en tid. Det går over, det virker bare som det varer en evighet når det står på.

Selv begyntge jeg åbare gi han litt og litt på tallerkenen, ta opp det som han kastet ned og legge det tilbake UTEN å se på han eller gi han noen som helst annen oppmerksomhet.

Det gjorde ikke slutt på det,men det er mulig det kortet ned perioden litt. For det er iallfall over nå.

Skrevet

Det er iallefall normalt her i huset, blir ganske oppgitt til tider, spes når hun knuser fatene om hun har fått mat på glassfat...prøver og bruke plast fat som oftest...

MEN hun er blitt bedre, hiver ikke så mye på gulvet nu mere, så det var nok bare en periode.

Skrevet

jeg skal gå til innkjøp av plasttallerkner i morgen. Blir sprø. Lurte på om det kunne ha noe med impulskontroll eller noe et lite øyeblikk. Her om dagen gikk parfymen min rett ned fra hyllen og ned i flisene. Nå ønsker jeg meg parfyme til jul for å si det slik.

Skrevet

Ve plasttalerkener gjorde det bare værre her.

Da løftet han de opp for å leke med dem uten å spise noen som helst.

Men på IKEA kan du få disse dype formet som en frosk, de er det sugekopp på under....

Skrevet

dette skjer her i huset og kan tenke meg i de fleste hjem med små barn. blir litt frustrasjon til tider,men kan jo si at jeg leste i pluss tid at når barn gjør dette så er det faktisk hjernetrim og man skal la barna gjøre dette....men litt veiledning på at dette er galt gjør vi vel alle og en hver....hi hi rart og tenke på

Skrevet

Har skjedd lenge her også, o noen ganger ennå.. HS sa til meg at det kan komme av litt frustrasjon, de har ting de vil si, men (sønnen min prater ikke ennå) så klarer de ikke å si det.. Så det skal visst være en måte å uttrykke seg på...

Skrevet

Her har det aldri gått en kopp eller middagstallerken i gulvet med vilje enda. Hun er 17 mnd, snart 18. Men hun har derimot funnet ut at trappeoppgangen ( vi har 2 etasjes hus) er veldig morsom å kaste ting ned i. Senest i kveld kastet hun en jule pyntegjenstand rett i trappa med et brak, og det ble jo tusen knas selvfølgelig. Fra og med i kveld, har jeg begynt å låse alt hun kan klatre opp på, inn på soverommet, for jeg ble livredd når hun begynte å skyve stoler bort til rekkverket. Da er det fort gjort å klatre over, og der er det 3 meter rett ned i trappa:(

Hun er 87 cm høy nå, så når hun kommer seg opp på en stol, så er det fort gjort å klyve over. Det er livsfarlig, og jeg er så glad vi skal flytte herfra før nr 2 kommer, for dette er håpløst.

Går i konstant angst for det der. Har døra oppe når jeg er på do osv.

Hvis jeg må ut etter ved, så setter jeg henne i sprinkelsenga, men heldigvis er det sjelden jeg trenger det i løpet av dagen, for jeg bærer inn masse på kvelden.

Gjelder å være føre var nå. Litt skummel periode dette synes jeg:/

Men alt skal ned trappa, og nå¨har hun begynt å kaste alle lekene sine ned der også (jeg har tatt vekk leker som kan ødelegges...)

Jeg skal slutte å hente dem opp igjen hele tiden, så kanskje det ikke blir så moro etterhvert. Blir jo tomt for leker til slutt.

Skrevet

Kjenner meg igjen! Kan det kastes, så skal det kastes enten det er en ball, tallerkner, mat eller hva som helst:-)

Det er en fase mange unger går gjennom er jeg blitt fortalt. Så det blir en del å redde i løpet av en dag...

Skrevet

Det er vanlig. Er en lek for dem i den alderen..

_førskolelærer_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...