Gå til innhold

Rutiner for en 12 ukers baby


nemifi

Anbefalte innlegg

Hvordan ser rutiner ut for dere damer? Tenker på legging osv. Får ikke lagt gullet før kl 23 for han nekter å sove før..det fine er jo da at vi sover til kl ti, men er usikker på om vi bør jobbe med å legge han tidligere? Spiser i fem tiden på natten og så i åtte tiden igjen. Resten av dagen er litt varierende i fht til søvn og mat. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt samme rutine helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Har bare forskjøvet litt på klokkeslettet. begynte med kl.23-24.

Nå begynner jeg å legge lillegutt ca. kl.20:30, gir han først den ene puppen, så går vi på badet for stell og slikt. Å så gir/tilbyr jeg han den andre puppen. Noen ganger tar han bare noen få tak, men andre ganger spiser han litt mer da.

Å så går vi inn på soverommet, å synger vi litt nattasanger. Så legger jeg han ned, å han sovner stortsett mellom kl.21 og kl.22. Å da sover han helt til kl.08-09.

Resten av dagen er stortsett slik:

står opp får mat: ca.kl.08:30

tar seg en liten blund, våkner ca.10:30 får mat igjen

er litt våken, å leker litt.

sovner stortsett ca.kl.12. å sover da til 14:30. Får mat igjen

Er så litt våken, ca. til kl.16.

sover da ca. en time.

Får mat igjen ca.kl.17:30. å er våken da til nesten måltid ca.kl.19:30.

Så tar han en liten blund, ca en halvtime.

Er så våken til han legger seg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philip legger seg samtidig som meg, i 11-12 tiden, sover i 6-7 timer å får pupp. Sovner med en gang igjen, sover til 10-11, pupp. tar han ut i stua der han sovner igjen i kurven sin. Våkner av å til, men har ikke våken periode før i 3 tiden.... Vålen i opptill en time, sover i et par timer, våken 1 time osv frem til kl 11.

Han sover jo nesten heeeele tiden. Helt motsatt av storesøsteren da hun var like gammel.

Har ikke laget noen rutiner enda. De faller på plass etterhvert. Skal følge søsteren sine rutiner å hun legger seg 8 å står opp kl 9. Får mat hver 3-4 time gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...