animal Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Mannen fikk i dag avslag på å starte BSU-konto, årsaken var at han allerede har bolig. Men vi tenker å kjøpe ny bolig i løpet av de neste to årene, og da er det jo i den boligen disse pengene skal spyttes inn i. Har banken rett i å nekte ham BSU? Står ingen steder at man ikke kan oprette slik konto når man har bolig fra før.
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Nei, vi eier bolig og har bsu, hadde det da vi åpnet konto også. Det er tull!
Prins&Prinsessa Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Vi har også bolig og BSU. Men hadde da BSU før vi kjøpte om det har noe å si?!?! Kontakt en annen bank å hør med de. Kan være de kan hjelpe!
animal Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2007 Takk for svar, det var det jeg trodde! Da får vi prøv en annen bank!
olla Skrevet 17. desember 2007 #6 Skrevet 17. desember 2007 Visst han har hatt bsu-konto før får han ikke, men dersom han ikke har, så kan han få, hus eller ikke. Men det gjelder kun til 34 år, nå vet ikke jeg noe om alder, bare en parantes her..
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 I nordea må BSU avtalen være inngått før man kjøper sin første bolig. Dvs at din mann ikke kan opprette bsu-konto fordi boligen allerede er kjøpt. Man kan opprette bsu-konto, kjøpe hus og la være å ta ut pengene på kontoen, da blir de stående så lenge en ønsker det (max 34 år) også brukes de på å betale ned boliglånet når avtaletiden er ute eller man selv ønsker å cashe ut deler av lånet. Er det din mann som alene står som eier av boligen? I såfall kan jo du opprette bsu, dersom du ikke har det allerede.
mpmamman Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Du kan få bsy i en annen bank om du har hatt bsu før og! da jeg var 18 avslutta jeg bsu en min for å ta ut pengene,var litt fram og til bake for og slette bare for og ha pengene. Men fikk ny bsu da vi fikk lån til leilighet i annen bank 4 år senere:)
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #9 Skrevet 17. desember 2007 Jo, men denne karen har allerede bolig, det er derfor han ikke får ... ikke pga at han har hatt bsu før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå