Gå til innhold

ang malt........

mylittleangel2♥Gravid♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente på snart 2 1/2 mnd. ho har ikke hatt avf siden lørdag ettermiddag......... kommer bare ut noe luft inni mellom. vurdere å kjøpe malt imorgen. hvor mye skal man gi som første gang? jeg er førstegangs så har ikke peil på slikt. hun får 1-2 flasker á 120-140 ml pr dag. itilegg til mm. har litt lite mm så må spe på med mme.

noen råd...... og er det noe annet en malt man kan bruke når de er så små.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dyppet en t-skje i malt-glasset, og lot den renne litt av seg igjen, til ca 120 mme. Hvis du har mistanke om forstoppelse, så hadde jeg tatt i hver flaske. Ellers har jeg hørt at brunt-sukker-vann er veldig effektivt... Ellers har jeg fått høre at termometer eller en q-tips med matolje (ikke olivenolje, for den er ofte for sterk) i åpningen kan sette igang underverker.

Lykke til, håper hun bæsjer snart... :-)

Skrevet

oki. hvis ikke noe skjer ikveld eller inatt så skal jeg prøve termometer imorgen tidlig og evt kjøpe malt når jeg skal et ærend i byen.

håper ho bæsjer snart ja hehe:D

ho er ikke urolig eller mer grinete enn før uansett

Skrevet

Da er det nok viktigere for oss mødre enn for babyen at hun bæsjer... :-) Jeg er også sånn... Teller omtrent timene gullgutten min går over den daglige bleia...! Merkelig hvordan vi klamrer oss til det vante!

Når du kjøper malt-ekstrakt... jeg gikk leeeenge og lette i butikken, og fant det i hyllene sammen med vitaminer og kost-hold! Så vet du det...

Skrevet

kikket så vidt på hvor de hadde det i butikken i helgen. slik at jeg slipper å lete meg grønn etter det hehe:P

ja det er nok mer stress for oss mødre at ikke den daglige bleia er der. hehe ho har jo alltid hatt 1-2 bleier med avf hehe:P daglig.

Skrevet

Ja da skjønner jeg at du blir litt stressa hvis hun ikke har gjort noe siden lørdag...!!! :-)

Skrevet

ang bruk av termometer har jeg hørt at du kan forverre saken med å bruke det. ang malt så kan det slå andre veien også slik at ungen får diare. har brukt malt på begge mine men det var kun den første det fungerte på. nr 2 fikk diare av det

Skrevet

1 ss malt pr liter vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...