It's all about me Skrevet 17. desember 2007 #1 Skrevet 17. desember 2007 Har foreløpig kjeller som bare består av murvegger, derfor kommer det en edderkopp inn i ny og ne. Er ikke mitt favoritt sted akkurat, men må ned der siden vaskerommet er der. For noen dager siden så jeg en mega stor edderkopp på veggen, en sånn som må ha bodd der over forrige vinter også, så stor var den. Er livredd edderkopper,men var alene hjemme så løp opp etter mitt eneste våpen: Hårspray. Det har alltid gjort susen før. Ikke den mest humane måten å gjøre det på, men jeg var desperat. Sprayet på og den falt på gulvet. Fortsatte å spraye til jeg var sikker på at den umulig kunne tåle mer. Ikke rørte den seg heller. Men dagen etter var den borte. Gikk på tærne de neste dagene da jeg måtte ned med vask, og i går kveld dukket den edderkoppen opp igjen i samme rom på veggen. Det var ikke til å ta feil av at det var den samme. Løp etter hårsprayen igjen, sprayet nedenifra så den skulle fanges av strålen, og det fungerte. Den kom ingen vei og krøllet seg raskt sammen som de gjør i slike dødsøyeblikk. Lettet gikk jeg og la meg, men nå nettopp da jeg skulle flytte vasken over tørketrommelene var den jaggu borte igjen. Jeg blir gal, hva skal til for å ta det beistet. Og jeg som hater edderkopper over alt. Lurer på hvor den dukker opp neste gang *SUKK*
Petrine C",) Skrevet 17. desember 2007 #2 Skrevet 17. desember 2007 Hater også edderkopper!!! Fei den oppå et feiebrett og kast den i do etter du har sprayet den. Spyl ned, det kan den ikke overleve!!! Lyke til!!
*Minnie Mus* Skrevet 17. desember 2007 #3 Skrevet 17. desember 2007 Hårspray?? Nei nei nei... De fleste edderkopper jeg har vært borti tåler å gå med vaskemaskinen, bli brent på et bål og diverse annet :-) (kanskje en liten smule overdrevet...) Slå dem til de er helt most og gøgga bare renner utover... Æsj... blir helt kvalm av tanken... Går aldri ned i kjelleren her..
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #4 Skrevet 17. desember 2007 Hvis du har murgulv, så kanskje du bør hive en tent fyrstikk på den etter neste runde med hårspray? ;-) Eller, gjør som meg, bruk Mr. Muscle. Spray på og eddisen dør svært kort tid etter. Hårspray er nada i forhold!
It's all about me Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2007 Problemet er at jeg fikser ikke noe som har med direkte berøring. Dvs feiebrett, slå til dem, støvsuger. Jeg er ikke nær dem, men jeg styrer noe som er nær dem og det er ille nok, uansett om de er døde, i svime eller levende. Hårspray har alltid gjort jobben før og så har en snill mann kommet og fjærnet kroppen når han kom hjem. Men nå kan jeg vist ikke stole på det lenger heller.
It's all about me Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. desember 2007 Så Mr.Muscle er bra altså? hvilken type da, vanlig eller kjøkken? Det må jeg kjøpe og teste.
*Minnie Mus* Skrevet 17. desember 2007 #7 Skrevet 17. desember 2007 skjønner ikke at du tør å spraye den engang jeg!! Tenk om den får hoppet på deg a!! Ok veldig lite sannsynlig, men har sett det skje før, at edderkoppen har hatt nett i nærheten... Æsj.-.- får panikk av å tenke på det....
Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Glemte å presisere at det er ovnrens jeg mener. Oppdaget det ved en tilfeldighet for et par år siden, mannen var på jobb og der kom det en feit jævel tassende over gulvet. Hårspray var jeg tom for, men hadde ovnsprayen til Mr. Muscle og tok sjansen. Eddisen døde momentant. Jeg fikser heller ikke direkte berøring, sko, feiebrett, støvsuger, ol, så jeg sverger til spray!
It's all about me Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2007 Ja eg vet, står klar til sprang hvis det skulle skje. Synes bare det er enda værre å forlate den i rommet og ikke vite hvor den befinner seg etterpå. Men de blir som regel tatt på senga med sprayen og det er det som er så perfekt med hårspray, den stivner og de vil ikke klare å røre seg før det blir for mye og de dør. Helt til nå iallfall.......sukk.
It's all about me Skrevet 17. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. desember 2007 ÅÅÅ, men den har jeg i huset. Så ser jeg den igjen er det ingen nåde :oD
Gjest irismor Skrevet 17. desember 2007 #11 Skrevet 17. desember 2007 Spray den med hårspray og sett fyr på den etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå