Gå til innhold

amme bh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at vi bør ha ammebh klar i bagen når vi drar på sykehuset. Det er jo i grunn greit- men er det flere en meg som er helt ferske på dette?

Jeg vet da ikke hvor store pupper jeg får- så hvilken str skal jeg kjøpe?Og hvor får man en go ammebh. Har testa utvalget på kapahl ,h&m og lindex -men det var ganske labert. Enten så får du en bh som ser fixer puppene dine slik at det ser ut som noe xtra rare klumper som henger der- eller så er det noen som er med tynne stropper og stæsj som ikke holder dem på plass. Fins det ikke ammebhr som sitter litt bra , er pene å se på og praktiske? Skal man da gå å føle seg som en melkemaskin og ikke jente i 6-12 mnd da eller?

Håper noen har noe bra å komme med =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte 2 stk i går, på Chance (Oslo City). Kjempefine, med god støtte. De så ut som vanlige bher, ganske feminine. Liker ikke de som ser ut som treningstopper.. Litt viktig å føle seg vel også :-)

Jeg kjøpte 2 str større i cupen. Hun var veldig flink til å hjelpe hun som jobbet der, bra service. Ikke var de dyre heller, tror det var 370 pr.stk.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er også helt fersk på dette og lurer på når dere kjøper amme bh-ene? Jeg er nå straks i uke 35 og vet ikke hvor lenge jeg bør vente i tilfelle puppene vokser mer. Mine har ikke vokst spesielt mye hittil nemlig.

Skrevet

På www.mammaogmeg.no har de fine ammebh`er. Har selv kjøpt en der som sitter fint, ser fin ut og holder godt. De har også ammebh`er i ull.Kjekt på denne årstida;)

Skrevet

Har kjøpt amme bher på SparKjøp til 79,- stk. Kjøpt i to forskjellige str i tilfelle.

Skrevet

Ja, det er vanskelig å finne rett str., men kanskje best å bare kjøpe f.eks to i ca to str. større enn man hadde før man ble graivd (f.eks fra B til D) og så heller supplere senere siden behovene endrer seg litt under ammeperioden.

Brystene blir jo størst fra de første dagene til ukene/mnd etter fødselen og det er da man lekker mest også, altså er det greit å regne med plass til ammeinnlegg også (enten ull, ull/silke eller engangsinnlegg). Må si jeg anbefaler noen i ull el ull/silke, de er mykest og blir ikke kalde om man ikke får byttet med en gang de blir våte, men det er jo smak og behag. Vil bare minne på at det særlig i starten er alfa og omega å holde seg varm så man unngår brystbetennelse.

Her kommer en annen faktor også inn. Nemlig bøyle/ikke bøyle. Dersom man bruker ammebh-er med bøyle er det større sjanse for at disse klemmer på melkegangene og dermed blokkerer dem slik at det tetter seg og dermed er man igjen mer utsatt for betennelse. Det er gjerne best å spare disse til melkeproduksjonen roer seg litt og man ikke får så mye spreng lenger.

En annen ting er at fettet i melken har en tendens til å lage gule flekker på hvitt stoff som ikke nødvengvis går bort dersom man ikke kan vaske på 60 grader. Og gule flekker på hvite bh-er er i alle fall ikke pent!

Uansett hva dere velger, så husk at det er ikke et valg for konstante behov :-) (Litt melkeku vil man alltid føle seg i begynnelsen, men så kan man finne frem til de litt finere bh-ene etterhvert, det trenger ikke engang ta 6mnd.)

Skrevet

I begynnelsen, og videre på nettene er det veldig praktisk med bh- topp, sånn som ligner på en sports bh, men selvfølgelig ikke stram, uten spiler og cup. Kjøpes på H&M, Cubus osv, jeg kjøpte akkurat en som virket veldig god på Baby Shop.

Med forrigemann brukte jeg bare disse toppene de første 14 dagene, så videre på nettene. Om du spal kjøpe noen fine med spiler ville jeg ventet til du kjenner at melkeproduksjonen har stabilisert seg, så du kan bruke bh- ene i hele ammeperioden.

Skrevet

Har bare moderns gamle sportsbh som passer nå - alt annet er blitt for smått.....

Dro til cubus i dag og fikk tak i rimelige ammebh. Veldig myke og gode og de hadde i 90e ihvertfall. (jeg er til vanlig 75c, men det gikk over en mnd etter at jeg ble gravid - de bare vokser og vokser, virker som om de konkurrerer med magen om størrelse.)

(Det er rabatt på alt undertøy på cubus ut uka)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...