Gå til innhold

Bekkenløsning,og Fysioterapi.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er d noen m bekkenløsning som har prøvd fysioterapaut???? Hjelper dette,og hva gjør han?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gått til fysioterapeut 2 ganger i uken de siste 6 ukene. er i uke 38 nå, og vi har nettopp funnet ut at vi skal slutte med det, jeg skal heller komme tilbake etter fødselen.

Det jeg gjorde hos han var å trene muskulaturen rundt bekkenet. Ellers masserte han litt og jeg fikk laserbehandling...?... dette var helt trygt for babyen. meningen med det var at musklene rundt bekkenet skulle binde seg sammen eller no.

Om det hjalp vet jeg egentlig ikke.... Jeg ble i allefall ikke noe verre enn det jeg allerede var. så det kan jo ha hjulpet litt....

Skrevet

Jeg har gått til fysioterapeut de siste 9 mnd, og får kjempehjelp av dette.. De finner ut hvor vondtene sitter og bygger opp muskler rundt det så det blir sterkere og man ikke belaster den på samme måte.. Så lærer du teknikker om å stå opp av senga, hvile stillinger etc.

Nå nærmere fødselen så er det vanskelig å trene pga den store magen. Da har ho massert meg, og løst opp spenningene, så det ikke blir så mye værre... (værre vil det jo bli utover i svangerskapet uansett) men er som sagt ikke så lett å trene når man har en kjempestor mage og plaget med kvalme hele tiden..

Jeg skal fortsette å gå hos henne (ho er spesiallist på BL) etter fødselen...

Skrevet

må man kle av seg på noen måte??

Skrevet

Nei jeg må ikke det.. kommer i joggedress jeg.. Eller om du har en bukse som det er litt lett å bevege seg i, ikke jeans...

Skrevet

Jeg har gått på trening i basseng siden det begynte å gjøre skikkelig vondt og det har hjulpet veldig. De innkjøpte krykkene er nå "parkert":-) Dessuten er det utrolig deilig å være i basseng siden man ikke bærer vekten av magen da!

Fikk rekvisisjon av legen, meldte meg på et kurs og betaler 50 kr pr gang.

Kan anbefales!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...