Gå til innhold

Noen som har den "nye" opel vectraen her???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på med det nye karoseriet..!! Rundt 2004 mod og oppover..

Hvor god plass er det egentlig i denne bilen?? Tenker da spesielt på baksetet..er det plass til 3 barn bak der..??? Med grei plass??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi har 03 eller 04 mod=) det var en helt ny verden for meg å overta den bilen.. Utrolig god plass. Har hatt to barneseter og en voksen i baksete og det fungerte fint=) Jeg er veldig fornøyd=)

Skrevet

Vi har den "gamle" typen nå...-99 mod...og er fornøyd med vecta..og har hørt at det er en helt annen verden med de nye...for kunne tenkt oss bedre plass..med 3 barn..må man ha litt plass i baksetet..

Skrevet

Når jeg sitter bak har jeg veldig god beinplass, selv når jeg sitter bak førersetet=) Sambo var veldig skeptisk til opel, men etter vi prøvde bilen så ville han ikke ha en annen stasjonsvogn=) var så god plass... Han mente vi kunne brke den til campingbil..blæ=)

Skrevet

Hehe...vi er som sagt veldig fornøyd med den vi har..men trenger litt bedre plass i baksetet....vi titter seriøst på den bilen..:) Gode å kjøre er dem også..og ganske så sterk motor i 2,2 l...

Skrevet

Lykke til da=)

Skrevet

Vi har:) Det er en 2007 modell vi har nå, har hatt flere modeller av det nye karroseriet. Opel Vectra C er den bilen i sitt segment som har størst bagasjerom. Det er nesten ingen andre biler du får barnevogna rett inn i bilen, de fleste barnevogner må stå på langs, men ikke i Vectra C. Det gjør at en har mye bedre plass i bagasjerommet.

Det er ikke noe problem å ha to barneseter og putestol med rygg, har ikke prøvd 3 vanlige barnestoler. Det er ikke noe problem å ha 3 voksne i baksetet, selv om det blir litt trangt.

Når vi kjøpte ny bil i november 07, stod det mellom en Saab 95 og Opel Vectra C, Vectraen vant pga størst bagasjerom og størst baksete + at vi sparte drøye 100.000.

Må bare spørre om det er noe, jeg jobber nemlig en en Opel sjappe:))

Skrevet

Takk for det..synes det er så vanskelig å ta den endelige avgjørelsen jeg da..at vi virkelig finner bilen vi skal ha..

Skrevet

Om du kjøper er brukt Vectra C, er det viktig at den har byttet register reim ved 60.000 eller hvert 4. år, det som kommer først. Service inntervallene er pr. 30.000 km eller en gang pr år (det som kommer først). Det er forøverig veldig lite reklamasjoner på denne type bil. Noen har litt problemer med knirk over f.eks fartsdumper, men det hører dere jo ved prøvekjøring.

Lykke til med valget av bil;)

Skrevet

Så flott da..

vi trenger heller ikke 3 barnestoler....vi trenger en bakovervent stol..+ to seter...da helst to med rygg...da han eldste bare er 5 år..

Er alle vectra C eller som er fra 2004 og opp??

Skrevet

Det er ikke noe problem, er nok best om mini sitter i midten bakovervendt. Bare det at en får vogna rett inn i bagasjerommet er jo en drøm:)

Nå ble jeg litt usikker, men vi har hvertfall hatt en 2003 modell Vectra C. Det er noen små endringer på bilen opp gjennom åra, litt listbytte, noe er lakert/ikke men plattforma på bilene er like.

Skrevet

Akkurat..

Vi står litt mellom Mondea og Vectra da..og siden du jobber på Opel vil vel du sikkert anbefale vectraen og ikke mondeoen?? Hvilken motor anbefaler du???

Skrevet

hehehe.... Klart jeg anbefaler Vectra, har hatt mange og er veldig fornøyd med bilen og plassen. I Mondeoen er det mindre plass, du får ikke vogna rett inn, den må stå på tvers i bagasjerommet. Så hvis du tenker plass er Vectraen en klar vinner. Gå inn på nettsidene til Opel og Ford å sjekk målene på bilene.

Om den ene bilen er noe bedre enn den andre tviler jeg på. Kan jo sjekke litt tester på Finn.no bl,a . Finn en bil som er tilsalgs på finn, der kan du komme videre til tester ol.

Vi har hatt både 1,9 -150 hk diesel og 1,8 -140 hk bensin, begge er nok for vårt bruk. Diselen er kanskje best om en kjører med campingvogn. Kommer jo ann på hvor mye penger dere har tenkt å bruke på bil.

Modern hadde en 2.2 bensin med automat i 2005, den gikk som en kule. Men så mye penger har ikke vi til å bruke på bil.

Skrevet

Ikke kjøp mondeo som er eldre enn 2004, de ruster MYE har jeg hørt, min mann sjekket MYE før vi kjøpte(endte opp med vectra.....)

Skrevet

bente69;):

Hvorfor "knirker" støtdemperne?? Vi kjøpte nettopp brukt via forhandler, hører det kun om en kjører over spesielle humper, hørte ikke noe da vi prøvekjørte den. Og så er støtdemperne skiftet på service i år. Kan vi klage på det??

Og et spm til: er det vanlig å selge biler med stygge riper i?? "004 mod med en stygg flekk etter å ha rygget i noe midt bak...

Skrevet

vi har en 2004 modell, og er kjempefornøyd! Har bare et barn foreløpig da, men selv om vi har besafe combi setet (som er ganske stort sete) så har det vært ganske god plass til svigermor og svoger ved siden av :P (2 voksne altså). I tillegg har de god plass til beina, selv om sambo har setet ganske langt bak når han kjører. Og bagasjerommet er kjeeeempestort :)

Skrevet

Hei olla:)

Det hadde jeg klaget på. Kjør innom Opelforhandleren å snakke med de.

Vanlig og vanlig.... Som regel velger vi å sparkle/lakkere bilen, så den ser ok ut. Lakkering av bil koster flesk, et lite speil koster rett under 1000 kr inkl. mva. Selger har mest trolig trekket kunden for skaden ved innbytte. Noen kunder godtar mer enn andre av skader/riper. Siden dere ikke bemerket det å ville at selger skulle ordne opp i det, er det ikke noe dere får gjort noe med i ettertid.

Skrevet

Synes egentlig også vectraen er tøffest å se på da...:)

Vanskelig dette her..skal bruke rundt 200 000 på bil..+ - litt...

Skrevet

vi har 2004-modellen! Den er SVÆR, helt utrolig god plass! Jeg er selv lang (182cm høy) og har god plass dersom jeg sitter i baksetet. Bagasjerommet er enormt! ANBEFALER denne bilen altså! God og kjøre er den også!

Skrevet

Godt å høre fra dere som er fornøyd og hva som gjør at dere er fornøyd med akkurat den bilen...

Er så mange biler å velge i vettu..hva slags motor har dere da?? Blir enten 1,9 el 2,2 her...

Skrevet

Vi har bensin 1,8 og da er det 128 hk. Virker ganske pigg, ikke tenkt på at det er for lite hester i hvert fall, enda jeg hadde en gammel 2 liter fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...